بیمارستان قصرشیرین نیازمند متخصصان زنان و رادیولوژی است


بیمارستان قصرشیرین نیازمند متخصصان زنان و رادیولوژی است

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان قصرشیرین گفت: این بیمارستان هم‌اکنون فاقد متخصص زنان، زایمان و رادیولوژی است و به این تخصص‌ها نیاز جدی دارد.

زهرا بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران شهرستان قصرشیرین برای انجام امور مربوط به زنان و زایمان و رادیولوژی به سرپل ذهاب و یا کرمانشاه می‌روند که مشکلاتی از نظر هزینه، زمان و خطرات جاده‌ای برای مردم را در پی دارد.

او گفت: درخواست ما اعزام ۲ نفر نیروی متخصص در این بخش‌ها است و حتی اگر در طول هفته ۲ روز هم از سرپل‌ذهاب این نیروها به قصرشیرین اعزام شوند که مشکلات بیماران ما را برطرف کنند راضی هستیم.

بیگی تامین سلامت مادران باردار و نوزادان را جزو شاخص‌های مهم سلامتی در دنیا دانست و گفت: وجود متخصص زنان و زایمان در این شهرستان می‌تواند به سلامت هرچه بیشتر مادران باردار و نوزادان کمک کند.

او تعداد مراجعان به بیمارستان قصرشیرین را به صورت میانگین در روز حدود ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: این بیمارستان سال ۷۶ ساخته شده و دارای بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR است.

وی ظرفیت بیمارستان را اکنون ۳۲ تختخواب عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با ۹۶ تخت مصوب دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است.

به گفته سرپرست بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین اکنون ۲۸ پرستار در این بیمارستان مشغول به فعالیت هستند و غیر از کمبود متخصص زنان و زایمان و رادیولوژیست کمبود دیگری نداریم.

بیگی افزود: در این بیمارستان دستگاه رادیولوژی دیجیتال از بهترین برندهای دنیا و همچنین دستگاه اکوی قلب نیز موجود است اما به دلیل نبود متخصص تاکنون راه اندازی نشده است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان