مفرغ‌های باستانی از یک قاچاقچی عتیقه در اراک کشف شد


مفرغ‌های باستانی از یک قاچاقچی عتیقه در اراک کشف شد

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در بازرسی از منزل قاچاقچی پنج قطع اشیاء عتیقه از مفرغ‌های‌باستانی استان لرستان کشف شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن مفخمی شهرستانی" افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام تحقیقاتی، از فعالیت فردی در زمینه قاچاق و خرید و فروش اشیاء‌ باستانی و عتیقه‌جات در شهر اراک مطلع شدند.
وی افزود:‌ در مراحل رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این فرد ضمن ارتکاب اعمال مجرمانه، در مواردی با استفاده از جعل و شبیه‌سازی وسایل قدیمی،‌ از برخی از افراد و مشتریان خود کلاهبرداری کرده است.
این مقام انتظامی استان مرکزی تصریح کرد:‌ با مراقبت‌های شبانه‌روزی و نامحسوس مأموران پلیس و با وجود هوشیاری و اقدامات این فرد در پنهان سازی اعمال مجرمانه خود، سرانجام زمانی که وی قصد خرید و فروش تعدادی اشیاء عتیقه را داشت، در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه در منزلش دستگیر شد.
سرهنگ مفخمی شهرستانی خاطرنشان ساخت:‌ در این عملیات 5 قطعه اشیاء قدیمی و عتیقه شامل 2 عدد تیغه تبر به شکل حیوان، یک قطعه دستبند، یک عدد سینی بزرگ و یک قطعه سرگرز که به صورت ماهرانه‌ای در داخل وسایل منزل جاساز شده بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ با انتقال اشیاء‌ کشف‌شده به یگان انتظامی و در بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه مورد کارشناسی اولیه قرار گرفت و مشخص شد این اشیاء دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و به عنوان مفرغ‌های استان لرستان شناخته شده و در زمان‌های قدیم این وسایل در کنار اجساد مردگان دفن می‌شده است.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:‌ در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی