پلتفرم ابرکامپیوتری انویدیا EGX Edge قادر به تحلیل 1.6 ترابایت داده در ثانیه است!


پلتفرم ابرکامپیوتری انویدیا EGX Edge قادر به تحلیل 1.6 ترابایت داده در ثانیه است!

انویدیا چندی پیش پلتفرم جدیدی مبتنی بر ابر رایانه‌ها معرفی کرد. پلتفرم ابرکامپیوتری انویدیا EGX Edge در قالب اپلیکیشن‌های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته و قادر است در هر ثانیه، 1.6 ترابایت داده را تحلیل کند! شرکت انویدیا، همانند مایکروسافت تصمیم گرفته رفته رفته بیشتر فعالیت‌های خود را روی سخت افزارها و تکنولوژی‌های انترپرایز متمرکز... نوشته...

انویدیا چندی پیش پلتفرم جدیدی مبتنی بر ابر رایانه‌ها معرفی کرد. پلتفرم ابرکامپیوتری انویدیا EGX Edge در قالب اپلیکیشن‌های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته و قادر است در هر ثانیه، 1.6 ترابایت داده را تحلیل کند!

شرکت انویدیا، همانند مایکروسافت تصمیم گرفته رفته رفته بیشتر فعالیت‌های خود را روی سخت افزارها و تکنولوژی‌های انترپرایز متمرکز کند. به این ترتیب کمتر درگیر بازار بسیار رقابتی و آشفته کارت‌های گرافیک خواهد شد. شرکت با همین هدف، پلتفرم ابرکامپیوتری انویدیا EGX Edge را معرفی کرد. به لطف آن، نرم افزار CUDA-X متعلق به انویدیا با سرورهای مجهز به پردازشگرهای گرافیکی قدرتمند این شرکت ادغام می‌شوند.

پلتفرم نام برده توسط اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی پلتفرم Azure مایکروسافت پشتیبانی می‌شود. توسعه‌دهنده در یک کنفرانس خبری اعلام کرد شرکت‌های بزرگی همچون والمارت، سامسونگ و بی ام و در کنار مسئولان شهرهای بزرگی همچون لاس وگاس و سانفرانسیسکو از آن بهره می‌برند. ابتدای تابستان امسال نیز سرورهای سازگار با هوش مصنوعی ایسوس با راهکار NVIDIA EGX رونمایی شدند.

توانایی خارق‌العاده انویدیا EGX Edge

والمارت پلتفرم سوپر کامپیوتینگ انویدیا EGX Edge را با هدف افزایش فروش در آزمایشگاه خود به کار برده است. به لطف توانایی پردازش و تحلیل 1.6 ترابایت داده در هر ثانیه، کارمندان در هر لحظه به اعمالی که می‌بایست انجام بدهند، آگاه خواهند شد. به این ترتیب کارایی به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

استفاده سامسونگ از این پلتفرم ابر رایانه‌ای، طراحی و ساخت نیمه هادی‌ها (تراشه‌های موبایل و چیپست‌های حافظه) است. بی ام و تصمیم دارد به کمک فناوری تازه توسعه یافته انویدیا و با استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای گوناگون، عمل معاینه فنی خودروها را به صورت خودکار در بیاورد.

انویدیا بعد از رونمایی پلتفرم جدید، اپلیکیشن‌های مختلفی را در قالب آن معرفی کرد. NVIDIA Metropolis یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان جریان عبور و مرور خودروها و همچنین افراد پیاده را در سطح شهرهای بزرگ زیر نظر گرفت. افزایش سرعت اینترنت بر بستر نسل پنجم شبکه موبایل (5G) را باید یکی دیگر از کاربردهای EGX Edge دانست.

همانطور که گفتیم، شرکت انویدیا وارد دنیای خدمات و محصولات انترپرایز شده و تصمیم دارد به صورت مستقیم، تمرکز کمتری روی کاربران نهایی داشته باشد. پلتفرم سوپر کامپیوتینگ انویدیا EGX Edge نیز به شکل مستقیم توسط کاربران عادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما بهره بردن از آن توسط شرکت‌های بزرگ دنیا، به زودی نتیجه خود را روی زندگی آن‌ها نشان خواهد داد. شرکت‌های نام برده تنها نمونه‌هایی از برترین استفاده‌کنندگان از EGX Edge محسوب می‌شوند. انویدیا مدعی است اکنون در سراسر جهان، بیش از صد شرکت در حال استفاده از آن هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همزمان با رشد انفجاری بازار هند، اپل همچنان برترین تولیدکننده ساعت هوشمند در دنیا است