هفت میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد


هفت میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: دو محموله قاچاق از یک کامیون و یک اتوبوس در جاده‌های مواصلاتی کردستان کشف شد که ارزش مجموع این کالاها هفت ملیارد و 300 میلیون ریال است.

سردار علی آزادی روز دوشنبه اظهار داشت: در یکی از این محموله‌های قاچاق، یک کامیون حامل بیش از ۶ میلیارد ریال کالای قاچاق طی یک عملیات توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی در یکی از جاده‌های کردستان توقیف شد.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی استان پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری یکی از عوامل اصلی تهیه و توزیع قاچاق کالا در استان شدند.

سردار آزادی اضافه کرد: با اشراف اطلاعاتی ماموران و هماهنگی با مراجع قضایی کامیون حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از کامیون مورد نظر بیش از ۱۰ تن و ۶۰ کیلو کشمش و ۲۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف شد، گفت:‌ راننده این کامیون به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان همچنین از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال طی یک عملیات توسط ماموران انتظامی شهرستان دهگلان خبر داد.

وی اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی صلوات آباد شهرستان دهگلان در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند.

سردار آزادی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و در بازرسی از اتوبوس مورد نظر ۲۹ طاقه پارچه، ۲۴۶ قوطی نوشابه انرژی زا خارجی، ۲۸۰ بسته نسکافه خارجی و سه هزار و ۳۹۶ عدد انواع لوازم آرایشی کشف شد.

وی اضافه کرد:‌ در این عملیات همچنین ۷۹ عدد البسه و پوشاک، ۱۱ دستگاه لوازم خانگی، یک دستگاه کولر جنرال و یک دستگاه مانیتور رایانه قاچاق کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار آزادی با بیان به اینکه قاچاق یکی از معضلات شومی است که به اقتصاد داخلی کشور لطمه می زند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟