دستگیری شکارچیان 3 راس کل و بز وحشی در شهرستان جیرفت


دستگیری شکارچیان 3 راس کل و بز وحشی در شهرستان جیرفت

کردستانی، گفت: در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام (ضامن آهو) متخلف حرفه ای و سرشناس شهرستان که اقدام به ضرب و شتم محیط بان کرده بود با لاشه 3 راس کل و بز وحشی دستگیر شد.

«کردستانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام (ضامن آهو)، متخلفین حرفه ای و سرشناس شهرستان که اقدام به ضرب و شتم محیط بان کرده بودند با لاشه ۳ راس کل و بز وحشی دستگیر شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت، افزود: متخلفین مذکور پس از ضرب و شتم مامور یگان محیط زیست با مقاومت مامور مواجه شده و در دام مامورین افتاد و مامور محیط زیست از ناحیه سر و صورت دچار ضرب دیدگی سطحی شده است.
وی، عنوان داشت: از متخلفین در شکارگاه کوه زیارت اسفندقه، لاشه ۳ راس کل بز وحشی به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو دوربین دار، ۳ دستگاه دوربین چشمی، ۹ تیر فشنگ برنو، ۳ تیر فشنگ چهارپاره و تعدادی فشنگ ساچمه کشف ضبط شد.
کردستانی، اظهار داشت: مراتب پس از کشف آثار و ادوات جرم و تنظیم صورت جلسه تخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت، اضافه کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر راس کل و بز وحشی معادل ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است، بنابراین متهمین باید مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به حساب دولت واریز کنند که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.
وی، ادامه داد: علاوه بر این متهمین در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال محکوم می شوند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی