نهمین دوره مسابقه ملی سوارکاری استقامت در کردستان برگزار می‌شود


نهمین دوره مسابقه ملی سوارکاری استقامت در کردستان برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - نهمین دوره مسابقه ملی سوارکاری استقامت با حضور تیم هایی از 12 استان کشور روز جمعه 10 آبان در سنندج برگزار می‌شود.

دبیر هیات سوارکاری استان کردستان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقه ۲ در بخش برگزار می‌شود که رقابت کنندگان در بخش سرعت محدود به صورت کشوری در مسافت‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر و بخش سرعت آزاد آن نیز به صورت استانی در مسافت‌های ۸۰ و ۱۰۰ کیلومتر باهم به رقابت می‌پردازند.

اقبال میهمی با بیان اینکه در این مسابقه ۷۰ ورزشکار از ۱۲ استان کشور حضور دارند افزود: بانوان و آقایان به صورت مجزا در این مسابقه حضور دارند اما در رده‌بندی در یک جدول قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مسیر مسابقه از باشگاه کُردان در ناحیه منصل شهری نایسر آغاز می‌شود و تا روستای باباریز ادامه دارد اضافه کرد: ادارات ورزش و جوانان، میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی ما را در برگزاری این مسابقه کمک کرده‌اند.

میهمی یادآور شد: کردستان بیشترین آمار برگزاری مسابقات استقامت را داشته است و یک نفر از سه عضو تیم ملی استقامت که در مسابقات قطر شرکت می‌کند از استان کردستان‌ بوده‌ است.

وی گفت: این استان از نظر زیرساخت‌های لازم برای ورزش سوارکاری به‌ویژه در زمینه برگزاری جشنواره‌های اسب با کمبودهایی مواجه است.

میهمی با اشاره به اینکه هدف ما در این رشته ورزشی تمرکززدایی و فعال شدن آن در دیگر شهرستان‌های استان بوده است، افزود: قرار بر این بود که مسابقه ملی استقامت هم در شهرستان دهگلان برگزار شود اما باوجود اینکه ۹۰ درصد کارها و هماهنگی‌ها انجام شده بود به دلیل عدم همکاری فرمانداری این شهرستان، در نهایت محل برگزاری به سنندج تغییر کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه ورزش سوارکاری در توسعه گردشگری و معرفی استان می‌تواند موثر باشد بارها از مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای این رشته ورزشی درخواست کرده‌ایم.

دبیر هیات سوارکاری کردستان با بیان اینکه جمع جوایز درنظر گرفته شده برای این مسابقه ۱۸۰ میلیون ریال است اضافه کرد: برگزاری مسابقه در کردستان و حضور پرتعداد ورزشکاران این استان در افزایش تجربه و همچنین ارتقای رده بندی ورزشکاران موثر است.

رئیس هیات سوارکاری استان کردستان هم گفت: باوجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در کردستان، زیرساخت‌های لازم در شکل مدرن آن در استان کم است.

فیض‌الله پیری با اشاره به اینکه برای تمرین و یا برگزاری جشنواره‌ها به زمین اختصاصی سوارکاری نیاز داریم تاکید کرد: بخش خصوصی برای فعالیت در چنین حوزه‌هایی آمادگی دارد اما لازم است دستگاه‌هایی که امکان اختصاص زمین دارند در این زمینه کمک کنند.

پیری یادآور شد: یکی از راه‌های تشویق جوانان به سوارکاری و افزایش گردش مالی در این رشته ورزشی توجه به جشنواره‌های زیبایی اسب است.

نهمین دوره مسابقه ملی سوارکاری استقامت در کردستان برگزار می‌شود

ناظر فدراسیون سوارکاری کشور در مسابقات ملی استقامت کردستان هم در این نشست گفت: استان کردستان در زمینه استقامت حرف اول را در کشور می‌زند و بیشترین تعداد شرکت کننده در مسابقات را در کشور به خود اختصاص داده است.

آزاده بهارلویی اظهار داشت: این حضور پر رنگ کردستانی‌ها در بخش استقامت در برگزاری بهتر این مسابقه هم موثر بوده و تاکنون تدارکات لازم به شکل خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: تنها مشکل مسیر صفت و سخت مسابقه است که در بیشتر مسابقات در استان‌های دیگر هم این مشکل دیده می‌شود که در این مسابقه کلانترها در مسیرهای خطرناک همچون آسفالت، پل و چاله‌ها حضور دارند و سوارکاران را هدایت می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)