کشاورزی نقش مهمی در تاب‌آوری و رشد اقتصادی کشور دارد


کشاورزی نقش مهمی در تاب‌آوری و رشد اقتصادی کشور دارد

رئیس سازمان کشاورزی گفت: کشاورزی نقش مهمی در تاب‌آوری و ارتقا رشد اقتصادی دارد.

فرید سپری امروز (۱۹بهمن) در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی کردستان کە بە صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار کرد: طی هفت سال اخیر و در طول دولت تدبیر و امید حمایت‌های ویژەای از حوزە کشاورزی کشور صورت گرفتە کە همین امر سبب کاهش صادرات و واردات محصولات کشاورزی و افزایش تولیدات داخلی شد.

وی عنوان کرد: افزایش تولیدات داخلی و کاهش صادرات و واردات بخش کشاورزی همان دستیابی بە اقتصاد مقاومتی است کە تاب‌آوری کشور را در برابر هجمەهای خارجی افزایش خواهد داد.

سپری با اشارە بە اینکە کشاورزی نقش مهمی در تاب‌آوری و ارتقا رشد اقتصادی دارد، ادامە داد: حوزە کشاورزی با دارا بودن سهم ٨ درصدی و دارا بودن ٤.۳ میلیون بهرە‌بردار در کشور نقش‌بارزی را در خودکفایی کشور ایفا کردەاست.

بە گفتە وی، در استان کردستان با حمایت‌ها و برنامە‌ریزی‌های صورت گرفتە، در بخش غلات شاهد افزایش ٥۱ درصدی و در بخش گوشت سفید افزایش ۳٥ درصدی و در بخش گوشت قرمز نیز شاهد افزایش ۲۰درصدی تولیدات بودەایم.

سپری با اشارە بە کسب رتبە دوم تا چهارم کردستان در بخش کشاورزی گفت: کردستان در بخش کشاورزی با تولید ۱.۲ میلیون تن در سال در جایگاە دوم تا چهارم کشوری قرار دارد، این در حالی کە این میزان در سال ۹۲ قریب ٨۰۰ هزار تن بودە است.

وی با اشارە بە اینکە توسعە بخش کشاورزی همچنان ادامە دارد خاطرنشان کرد: طرح‌هایی همچون ایجاد زنجیرە مرغ اجداد، جهش تولید در دیم‌زارها، افزایش ۱۳هزارتنی گوشت قرمز، توسعە اراضی آبی دنبال می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم کە بە صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، از پنج نفر از تولیدکنندگان برتر ملی بخش کشاورزی و تجیل و از ۳۷۲ طرح گلخانەای و فاز ۱ و ۲ مجتمع دامداری بە بهرە‌برداری رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات