13 آبان تداعی کننده آزادی ملت ایران است


کرمان - ایرنا - امام جمعه رفسنجان گفت: 13 آبان تداعی کننده آزادی ملت...
کرمان - ایرنا - امام جمعه رفسنجان گفت: 13 آبان تداعی کننده آزادی ملت ایران از اسارتی است که مجلس سال 43 و رژیم پهلوی برای ملت فراهم کرده بود.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در مدرسه شهید انصاری رفسنجان افزود: امروز هم به شیوه های مختلف آن کاپیتولاسیون وجود دارد و در بسیاری از ممالک اسلامی و غیر اسلامی جریان نفوذ آمریکا وجود دارد.

وی تصریح کرد: در عراق بیشترین منابع نفتی در اختیار آمریکا است و نفت مردم مظلوم و ستم دیده عراق را می برند و امروز بسیاری از اغتشاشات در عراق به خاطر این فسادهای مالی و اقتصادی در عراق و وابستگی عراق به نفت است.

وی ادامه داد: رسالت شما و جوانان بسیجی در عرصه های مختلف از جمله در عرصه علم این است که تمام تلاش خود را بگذارید و معتقدانه پیش بروید و علم و دانش را از آن خود کنید.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود: در عرصه خودسازی نیز باید به گونه ای خود را بسازید که سازندگی های علمی، معنوی، فکری، اخلاقی و سیاسی را در خود ایجاد کنید و گرنه خسارت می بینید.

وی شاخصه های جوانان بسیجی را در ۳ عنصر بصیرت، اخلاص و عمل دانست و گفت: شما دانش آموزان بسیجی باید این عناصر را در خود داشته باشید و به جا و اندازه عمل کنید .

رمضانی پور گفت: دانش آموزان سهم زیادی در خلق حماسه ۱۳ آبان داشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که چرا آنچه را که در لانه جاسوسی آمریکا در قالب بیش از ۷۰ جلد کتاب در لانه جاسوسی آمریکا یافت شده است و در سال ۹۵ به وزیر وقت آموزش و پرورش داده شده چرا در درس های دانش آموزان نمی گنجند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان آنچه که ستم های آمریکا برای ملت ایران روا داشتند و بر سر مردم ایران آوردند باید مطلع شوند.

شهید انصاری از رفسنجان اولین شهید جنوب شرق کشور در دوران انقلاب

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان هم گفت: شهید محمدحسین انصاری از رفسنجان اولین شهید جنوب شرق کشور است که در تظاهرات ها و قیام های دوران انقلاب حضوری پر رنگ داشت.

حسین تقوی رشیدی زاده بیان کرد: امروزه در علمِ مدیریت می گویند دانش قدرت است یعنی در قسمت پدافند غیرعامل این نقش دانش شما است تا در عرصه فرهنگی بتوانیم نهادینه کننده اموراتی باشیم که برای ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم هایی را برداریم.

وی افزود: در سال های ۵۵ و ۵۶ برای پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه به اوج رسید و در ۲۲ بهمن ۵۷ شاهد پیروزی انقلاب بودیم و در یکی از این تظاهرات ها و مبارزات شهید محمد حسین انصاری به شهادت رسید این شخص از خانواده متدین و روحانی بود و پدرشان از مبارزین بودند.

تقوی با اشاره به اینکه شهید انصاری اولین شهید جنوب شرق کشور در تظاهرات و قیامی بود که مردم ایران انجام دادند بیان کرد: اگر امروز در کمال امنیت درس می خوانیم و زندگی می کنیم مرهون خون این شهدا هستیم.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته