طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مشارکت مردمی را جان دوباره می‎بخشد


طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مشارکت مردمی را جان دوباره می‎بخشد

سمنان - ایرنا - مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» به مشارکت‎های مردمی در افزایش سطح سلامت جامعه جانی دوباره می‌بخشد.

محمد آسایی عصر شنبه در بازدید یک‌ روزه خود از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در نشستی در سالن امام جواد(ع) این دانشگاه بیان کرد: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» به منظور اجتماعی کردن سلامت به صورت آزمایشی در پاییز امسال در استان سمنان اجرا می‌شود که افزایش مشارکت‌های مردمی یکی از برکات آن است.
وی مشارکت مردم در ارتقاء سلامت جامعه را بسیار مهم خواند و افزود: آگاهی و افزایش اطلاعات افراد در حوزه سلامت، برای مراقبت بیشتر از خود بسیار ارزشمند و موثر است که باید به این امر توجه لازم را داشت.
آسایی ادامه داد: زیرساخت‌های اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به خوبی آماده شده و اجرای این طرح در کشور با استفاده از تجربه‌های ارزنده مسئوولان این دانشگاه بسیار مهم و ارزنده است.
او اضافه کرد: هر خانوار یک فرد را به عنوان نماینده در سه بعد پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه و بازتوانی به منظور آموزش در قالب این طرح معرفی می‌کند.
وی اظهار داشت: با این کار ضمن ارتقای سلامت از بار بیماری‌ها و هزینه اضافی و رفت و آمد بیهوده به مراکز درمانی کاسته خواهد شد.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداشتی تصریح کرد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به دستور وزیر بهداشت با هدف توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه برای تامین، حفظ و ارتقا سلامت با خود مراقبتی و همیاری و مشارکت جمعی برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اجرا می‌شود.
پرسش و پاسخ در خصوص طرح «هرخانواده یک پایگاه سلامت» از دیگر برنامه ‌های این نشست بود.
جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دیگر مسوولان این دانشگاه در این نشست جضور داشتند.
بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت مطلبی، فریدون فامیلی و خیرآباد سمنان و بررسی روند ارائه خدمات در این مراکز از دیگر برنامه‌های یک روزه آسایی به سمنان بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


زیبایی شکوفه‌های زیتون در سمنان