پدافند غیرعامل باید درلایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود


پدافند غیرعامل باید درلایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار شهرستان روانسر گفت: ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که‌پدافند غیرعامل را در زندگی و لایه‌های مختلف جامعه نهادینه کنیم.

سعدی مصطفی زاده روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل که در مدرسه «ام المومنین» (س) شهر روانسر برگزار شد، افزود: دانستن اصول پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری است چرا که با رعایت این اصل مهم تهدیدات احتمالی دشمنان و خسارتهای ناشی از بلایای طبیعی کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل معطوف به یک حوزه خاص نمی شود بلکه در همه حوزه های امنیتی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشت، کشاورزی و .... گسترده شده است و باید در برابر تهدیدات و کاهش خطرات آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار روانسر با بیان اینکه یک لحظه غفلت می تواند خسارات جبران ناپذیری را تحمیل کند، ادامه داد: مدیران باید برای تمامی تهدیدات و مواردی که می تواند سلامت و امنیت یک جامعه را با تهدید مواجه کند، برنامه ریزی و پیش بینی لازم را انجام دهند.

مصطفی زاده، آموزش پدافند غیرعامل برای دانش آموزان و اولیای آن ها را ضروری خواند و اضافه کرد: با دانش و آگاهی می‌توان از آسیب‌های مختلف جلوگیری کرد یا از میزان آن را کاهش داد و معلمان و مدیران در ارتقای آگاهی دانش آموزان در زمینه آموزش پدافند غیرعامل نقش مهمی دارند.

هشتم آبان ۱۳۸۲ سال‌روز فرمان رهبرمعظم انقلاب در ارتباط با تشکیل پدافند غیرعامل در کشور است و در تقویم جمهوری اسلامی هشتم تا ۱۴ آبان هفته پدافندغیرعامل نام‌گذاری شده است و شعار امسال این هفته «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» تعیین شده است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری