آنچه لایق تئاتر خرمشهر نیست


آنچه لایق تئاتر خرمشهر نیست

روز گذشته حمیدرضا آذرنگ از عدم‌همکاری متولیان برای حمایت از جشنواره تئاتر فتح خرمشهر گفت؛ اما در خرمشهر و آبادان چه خبر است که آذرنگ را چنین غمگین کرده است؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، زیرساخت‌های فرهنگی شهرهای خرمشهر و آبادان حکایت از آن دارد که یادگارهای هشت سال دفاع مقدس، هنوز به آنچه لیاقتش را دارند، نرسیده‌اند. سالن‌های تئاتری این 2 شهر هنوز وضعیت مناسبی پیدا نکرده‌اند و این در حالی است که منطقه اروند هر سال میزبان جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر است.

حمیدرضا آذرنگ، دبیر بیست‌ودومین جشنواره فتح خرمشهر، روز گذشته در نشست خبری، در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: «در آخرین سفری که به خرمشهر رفتم، شب پرواز داشتیم و غروب ما را دعوت کردند تا از موزه شرکت نفت دیدن کنیم. در لابی هتل آقای ناطق‌نوری را دیدیم که خیلی خوب با ما برخورد کردند. به او گفتم چقدر خوب است که آغوش روحانیان به روی هنر و هنرمند باز باشد. آقای ناطق‌نوری در حضور من به استاندار توصیه‌هایی کردند که در تمام این مدت استاندار سکوت کردند که امیدوارم هنر و هنرمند سبب عصبانیتشان نشده باشد. فردای آن روز از دفتر آقای نوری با من تماس گرفتند که به‌شدت از پیگیریشان خوشحال شدم؛ اما بعد از آن اتفاق‌ها آنطور که باید پیش نرفت. امیدوارم صدای من به آقای نوری برسد و متوجه شوند که قولشان عملی نشد.»

آنچه می‌بینید گزارشی است از وضعیت فرهنگی شهر آبادان و خرمشهر و کم‌لطفی‌هایی که مدیرانی چون استاندار خوزستان به این 2 شهر داشته است.

آنچه لایق تئاتر خرمشهر نیست

قرار است از روز چهارشنبه، 15ام آبان‌ماه در شهر آبادان و خرمشهر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برگزار شود، جشنواره‌ای که چندان مورد حمایت متولیان امر قرار نگرفته است. جشنواره‌ای که به قول آذرنگ جشن آزادسازی گوشه‌ای از این وطن است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟