کمک 800 هزار دلار جورج سورس به یک نامزد دادستانی محلی در آمریکا


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از نیویورک تایمز، جورج سوروس میلیاردر یهودی، با...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نیویورک تایمز، جورج سوروس میلیاردر یهودی، با کمک‌های مالی خود در انتخابات دادستانی آمریکا در تلاش برای نفوذ بر دادگستری این کشور است.

جسی مک کینلی رئیس دفتر این روزنامه در نیویورک نوشت: با توجه به این که انرژی انتخاباتی زیادی بر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده متمرکز شده است، بیشتر رقابت‌ها در ایالت نیویورک به مسائل داخلی مانند مدارس و جرایم متمرکز شده است، اما رقابت انتخاباتی برای تعیین دادستان منطقه‌ای در سواحل دریاچه اونتاریو در حقیقت به عرصه تاثیر گذاری پول درشت بر همه پرسی به مانند رقابت‌های مشابه در بوستون، فیلادلفیا و کوینز تبدیل شده است. رقابت در شهرستان مونرو به چالشی برای ساندرا دورلی جمهوریخواه فعلی در برابر شانی کوری میچل نامزد جدید پیشرو تبدیل شده است که توجه و حمایت جورج سوروس میلیاردر را جلب کرده است. آقای سوروس از اوایل اکتبر تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار دلار برای تبلیغات در حمایت از خانم میچل از طریق کمیته اقدام سیاسی خود صرف کرده است تا این نامزد که با وعده توقف تعقیب قضایی بیش از حد فقرا و گروه‌های اقلیت و بازگرداندن اعتماد بین مجریان قانون و جامعه در این منطقه به میدان آمده است، بیشتر دیده شود.
این کمک مالی به خانم میچل که از حزب دموکرات است انتقاد شدید جمهوریخواهان و خانم دورلی را در پی داشته است که آقای سوروس را به دخالت و بازی غیرمنصفانه متهم کرد. کمیته اقدام سیاسی سوروس به پنج کارزار انتخاباتی دیگر هم کمک کرده است. این کمیته در ویرجینیا به پریسا دهقانی تفتی نامزد دادستانی ۶۲۱ هزار و ۱۴۴ دلار و به استیو دسکانو نامزد دیگر دادستانی ۴۶۲ هزار و ۲۱۲ دلار کمک کرده است. در پنسیلوانیا، کمیته اقدام سیاسی سوروس ۵۳ هزار ۹۰۰ دلار برای تحقیق، نظرسنجی و پویش انتخاباتی جک استولستیمر دموکرات در رقابت انتخاباتی دلاویر کمک کرده است.
خانم دورلی که در سال ۲۰۱۱ قبل از تغییر حزب خود در سال ۲۰۱۵ به عنوان نامزد دموکرات پیروز شده بود گفت که او در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای نداده است و دادستان‌ها نباید سیاسی باشند.
وی گفت ارتباط سوروس با این رقابت انتخاباتی غیرقابل انکار است و یک شخص در حزب جمهوریخواه در این ایالت، سوروس را یک لیبرال افراطی نامیده است که تلاش می‌کند در سیستم دادگستری نیویورک نفوذ کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق