جشن بیعت با امام عصر(عج) در بجنورد برگزار شد


بجنورد- ایرنا- جشن بیعت با امام زمان(ع) همزمان با سالروز آغاز امامت ولی...
بجنورد- ایرنا- جشن بیعت با امام زمان(ع) همزمان با سالروز آغاز امامت ولی عصر(عج)، روز پنجشنبه در میدان «شهید» بجنورد با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مردم مرکز استان خراسان شمالی با اجتماع در این میدان، برافراشتن پرچم های سبز «لبیک یامهدی» و پخش شربت و شیرینی، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را جشن گرفته و با منجی عالم بشریت، تجدید عهد و پیمان کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین در سخنانی گفت: قدرت های بزرگ در حال احتضارند، آمریکا به احتضار درآمده، انگیس آشفته شده و فرانسه در مدیریت خود گرفتار شده است و این به معنای این است که قانون بشری منهای دیانت در دنیا به آخر خط رسیده است.

جشن بیعت با امام عصر(عج) در بجنورد برگزار شد

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: باید کاری کنیم که تبعیت از امام، فرهنگ شود. باید همگام با ولایت پیش برویم، نه عقب تر و نه جلوتر. تقدم و تاخر از ولایت در اسلام پذیرفته نیست و باید همراه و همگام با امام گام برداشت.

امام جمعه بجنورد افزود: انقلاب ما که به گفته رهبری، خون‌آورد شهیدان است، چهل سال پایداری کرده است، با وجود تهدیدها، تحریم ها و تهاجم ها، سرافراز پیش رفته است و این نشان از مدیریت سالم و صالح دارد.

وی، امام زمان(ع) را ذخیره عالم هستی خواند و گفت: باید با تبعیت از ولایت، خود را برای ایجاد تمدن آرمانی اسلام به سردمداری حضرت حجت (ع) آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تمدن سازی بدان معنا است که انسان خود را از آلودگی ها حفظ کند و تلاش داشته باشد تا جامعه و پیرامون خود را اصلاح کرده و سامان دهد.

جشن بیعت با امام عصر(عج) در بجنورد برگزار شد

مدیر مرکز بنیاد مهدویت خراسان شمالی هم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این آیین در سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شده است.

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب اظهار داشت: مرکز بنیاد مهدویت با همراهی سایر مجموعه‌های فرهنگی، برای برگزاری جشن بیعت اقدام کرده است.

وی از سفر چند نفر از اساتید حوزه به استان خبر داد و افزود: این اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم هفته آتی، در مرکز استان حضور می‌یابند و در مراکز مختلف دانشگاهی و مدارس نسبت به برگزاری برنامه های مختلف اقدام می کنند.

نهم ربیع‌الاول روز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید