اشتغال زایی چادرشب بافی در اردستان


اشتغال زایی چادرشب بافی در اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردستان گفت: اولین پارچه های بافته شده در کارگاههای پارچه بافی اردستان به مرحله بهره برداری رسید.

مهدی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اولین دوره آموزش هنرجویان در رشته چادر شب بافی در کارگاه مرکز فنی و حرفه ای شهر زواره و کارگاه خیریه شهر اردستان با برگزاری آزمون کتبی و آزمون عملی و برش پارچه های بافته شده به کار خود در این مرحله پایان داد.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع دستی و حفظ میراث در منطقه افزود: پارچه بافی یکی از رشته های فعال در شهرستان اردستان بوده که بسیاری از مردمان این دیار در سال های نه چندان دور به این حرفه مشغول بوده و علاوه بر رفع نیاز داخل به شهر ها و روستا های دیگر نیز صادر می کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردستان با بیان اینکه صنایع دستی، انتقال دهنده هویت یک منطقه است و با توسعه گردشگری ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: اولین دوره آموزشی علاقمندان به چادر شب بافی در شهرستان برگزار شد و از ٣٠ هنرجو، ۲۰ نفر موفق به یادگیری و قبولی در آزمون کتبی و آزمون عملی شدند و در کارگاه های اردستان و زواره مشغول به کار شدند.
مشهدی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولان تولید انواع پارچه در این شهرستان رونق گرفته شود، خاطرنشان کرد: رشته های صنایع دستی علیرغم اینکه می تواند اشتغال طیف زیادی از علاقمندان به این رشته ها را فراهم کند می تواند نسبت به رونق اقتصادی خانوارها موثر باشد.
چادرشب بافی، نوعی بافت پارچه محلی در طرح‌های چشم نواز شانه گل، قالی گل، گلیم گل، سرو گل، چهل چراغ، طرح پرند، گلیم گل، بوته چرخ و طرح‌های دیگر است که از نخ‌های پنبه‌ای، پشم و ابریشمی خلق می‌شود.
انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کولاک شدید گردنه کلوسه فریدونشهر را مسدود کرد