از ساقط شدن پهپاد ناشناس تا امداد رسانی فوری به زلزله زدگان


از ساقط شدن پهپاد ناشناس تا امداد رسانی فوری به زلزله زدگان

استان ها - ایرنا – ساقط شدن یک فروند پهپاد ناشناس در ماهشهر ، زمین لرزه در بخش های گسترده ای  از استان های شمال شرقی کشور ، دستور رئیس جمهوری برای امداد رسانی فوری به زلزله زدگان و اعلام آمادگی ارمنستان برای کمک رسانی از جمله مهمترین عنوان‌های خبری 24 ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

این زلزله به قدری شدید بود که بیشتر از ۱۰ ثانیه طول کشید و باعث ترس و وحشت مردم در استانهای آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل شد. این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی ، زنجان و قزوین هم احساس شد .

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

ساقط شدن یک فروند پهپاد حوالی شهرستان ماهشهر

استاندار خوزستان جزئیاتی از ساقط شدن یک فروند پهپاد ناشناس در حوالی شهرستان ماهشهر را اعلام کرد.

غلامرضا شریعتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

وی گفت: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

۶ فوتی و ۱۲ بستری زمین لرزه آذربایجان شرقی

زمین‌لرزه در آذربایجان‌شرقی به مرکزیت شهر «ترک» شهرستان میانه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب تبریز ۶ فوتی و ۱۲ بستری داشته است.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است که زمین لرزه ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه در عمق ۸ کیلومتری زمین در ۱۹ کیلومتری شهر «ترک» شهرستان میانه روی داد و شدت آن به اندازه ای بودکه علاوه بر تمام شهرستان های آذربایجان شرقی، در استان های اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی نیز احساس شد.

دراین زمین لرزه، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند؛ زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه نیز داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است.

هر چند تاکنون خبرهای مختلفی از تعداد مصدومان این حادثه در رسانه ها منتشر و حتی آخرین آمار آنها به نقل از مسوولان اورژانس ۳۱۲ نفر اعلام شده است، اما محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایججان شرقی می گوید که ازز این تعداد تنها ۱۲ نفر در بیمارستان بستری و بقیه که دچار شوک ناشی از ترس از زلزله شده بودند، سرپایی درمان و مرخص شده اند.

دستور رئیس‌جمهوری برای بسیج امکانات و امدادرسانی موثر به زلزله‌زدگان

رئیس‌جمهوری در پی وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و تماس تلفنی با استاندار این استان،‌ دستور بسیج امکانات و امدادرسانی موثر به زلزله‌زدگان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، «حجت‌الاسلام و المسملین حسن روحانی» طی تماسی تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی در جریان ابعاد حادثه، میزان خسارات وارده و وضعیت مصدومان قرار گرفت.

رئیس جمهوری در این تماس تلفنی در خصوص امداد رسانی موثر و سریع به مناطق زلزله زده و آسیب دیدگان از این حادثه و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله زدگان دستورات لازم را صادر و بر آماده سازی همه امکانات از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت تسریع در ارائه خدمات و امداد به حادثه دیدگان و مصدومان تاکید کرد.

آمادگی وزارت صنعت برای کمک به آسیب دیدگان زلزله

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه صنایع همواره به مسئولیت اجتماعی خود پای‌بند هستند، گفت: تمامی بخش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مثل همیشه برای عمل به مسئولیت اجتماعی‌شان در زمین‌لرزه میانه خود آماده هستند و به روند امدادرسانی کمک خواهند کرد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، که قرار بود امروز جمعه برای یک سفر کاری یکروزه میهمان مردم تبریز باشد، برای حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه، سفرش را لغو کرد.

تاکید رییس مجلس بر رفع نیازهای آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان شرقی

رئیس مجلس شورای اسلامی جان باختن پنج تن از هموطنان‌ را در حادثه زلزله‌آذربایجان شرقی را تسلیت گفت و خواستار امدادرسانی فوری دستگاه‌های مسئول و رفع نیازهای آسیب‌دیدگان از این حادثه شد.

ارمنستان برای مشارکت در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله اعلام آمادگی کرد

وزیر موقعیت‌های اضطراری جمهوری ارمنستان آمادگی کشورش را برای مشارکت در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان شرقی اعلام کرد.

«فلیکس تسولاکیان» وزیر موقعیت‌های اضطراری جمهوری ارمنستان به دنبال وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، امروز جمعه در تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، با ملت و دولت ایران ابراز همدردی و برای مجروحین بهبودی سریع آرزو کرد.

وی با یادآوری همکاری دو کشور در شرایط بحرانی و وقوع بلایای طبیعی، بر آمادگی کشورش جهت ارائه هر گونه کمک لازم در مناطق آسیب‌دیده تاکید کرد.

واحدهای مسکونی تخریب‌شده قبل از زمستان ساخته می‌شوند

فرمانده سپاه عاشورا با ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان زلزله میانه، گفت: تلاش می‌کنیم قبل از فرا رسیدن زمستان خانه‌های تخریب شده را بسازیم.

سردار عابدین خرم در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده «ورنکش» شهرستان میانه، در جمع خبرنگاران افزود: سپاه عاشورا همه امکانات خود را برای کمک به زلزله زدگان بسیج کرده است.

وی با اشاره به درصد بالای تخریب واحدهای مسکونی در روستای ورنکش و مشغول بودن تیم‌های ارزیاب به بررسی وضعیت اظهار کرد: بعد از ارزیابی کامل، در قالب گروه‌های جهادی، نیازهای اولیه منطقه به ویژه آواربرداری به سرعت انجام شده و سپس گروه‌های جهادی مستقر می‌شوند تا هرآنچه را تخریب شده، در مدت یک ماه آینده بسازند و مردم در خانه هایشان مستقر شوند.

تاکید جهانگیری بر امدادرسانی فوری و بسیج امکانات برای کمک به زلزله‌زدگان

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم امدادرسانی فوری و بسیج همه امکانات برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح امروز جمعه در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی که در ستاد بحران در روستای ورنکش بخش ترکمنچای میانه حضور دارد، گزارشی از آخرین وضعیت خسارات وارده و اقدامات صورت گرفته برای کمک به زلزله‌زدگان دریافت کرد.

وی از استاندار آذربایجان شرقی خواست با بسیج تمامی امکانات استان و اعزام گروه‌های امدادرسان و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده، اقدامات لازم و کمک‌رسانی فوری به آسیب‌دیدگان را دستورکار خود قرار دهد.

بیمه بیکاری برای خسارت‌دیدگان زلزله آذربایجان‎ شرقی برقرار می‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‎های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بیمه بیکاری برای نیروهای واحدهای خسارت دیده در اثر زلزله امروز آذربایجان‌شرقی برقرار می‌شود.

میرهادی قره سید رومیانی عصر جمعه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، اظهار کرد: پس از دستور وزیر رفاه در حال رسیدگی به نحوه ارائه خدمات به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی هستیم.

وی اضافه کرد: تمام توان این وزارتخانه را در کاهش آلام مردم عزیز آن منطقه به کار می‌گیریم و وزیر رفاه دستور بسیج تمام امکانات را داده است.

واعظی: آرامش و ثبات به کشور بازگشته‌ است

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی دولت وضعیت ثبات و آرامش درکشورحاکم شده و شرایط اقتصادی نسبت به ماه‌های گذشته بهبود یافته‌است.

محمود واعظی عصر جمعه درحاشیه عیادت از آیت الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگفتوگو با ایرنا و صدا و سیما با تاکید بربازگشت ثبات به بازار و فضای کسب و کارکشور افزود: با وجود تمام دشمنی و توطئه‌های دشمنان ثبات حاکم برکشور قابل مقایسه با یک وسال نیم گذشته نیست.

وی اظهار داشت:‌تحریم‌های اقتصادی کشور مشکلاتی را از نظر معیشتی برای مردم به وجود آورده اما این شرایط هر روز با تقویت ظرفیت‌های داخلی بهبود یافته و وضعیت باثباتی درکشور برغم تمام اقدامات آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به وجود آمده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری عنوان کرد:مجموعه دولت ونظام برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم با تمام وجود مشغول کار و اقدام هستند.

همه مسئولان، دولت و رئیس جمهوری را یاری کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت کمک به دولت درشرایط حاکم بر کشور گفت: در وضعیت کنونی همه مسئولان باید به یاری و کمک دولت و رئیس جمهوری بیایند.

آیت الله ابرهیم امینی عصر جمعه دردیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: دولت به دلیل وضعیت تحریم‌های ایجاد شده با برخی مشکلات روبه رو بوده که حل آنها زمان بر است.
وی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان در شرایط موجود روحیه صبر و تحمل خود را در برابر مشکلات موجود افزایش دهند.
وی گفت:‌ دولت برای کاهش وضعیت تورم و گرانی‌های موجود درکشور بیش از پیش تلاش و برنامه ریزی کند.
آیت الله امینی تصریح کرد: افزایش قیمت برخی از محصولات برای اقشار ضعیف جامعه وضعیت دشواری ایجاد کرده که لازم است درمسیر کاهش نرخ تورم اقدامات لازم صورت بگیرد.

گزارش :

جایزه فرهنگی و ادبی، چتری که از سر نویسندگان خراسان شمالی کنار رفت عنوان گزارشی از بجنورد که در آن آورده حتی همان اتفاق‌های دلخوش‌کننده در خراسان شمالی مانند انتخاب کتاب سال هم چند سالی است برگزار نمی‌شود، هرچند این خطه در دیگر بخش‌های فرهنگی و هنری هم جایزه خاصی ندارد تا فعالان هنری را دلگرم کند.

پرونده بازسازی شهرستان زلزله‌زده قصرشیرین امسال بسته می‌شود گزارشی دیگر از قصرشیرین که در زلزله‌های ویرانگر آبان ۹۶ و آذر ۹۷ غرب کرمانشاه، دچار خسارات مادی و جانی فراوانی شد در آستانه سالگرد وقوع این ۲ حادثه، بخش بزرگی از خرابی‌ها از چهره این منطقه زدوده شده و پرونده بازسازی با پیشرفتی که در عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی وجود دارد تا پایان امسال بسته می‌شود.

فرزندخواندگی، امید زوج‌های محروم از کودک عنوان گزارش از قزوین که در آن آورده است داشتن فرزند دیر یا زود یکی از آرزوهای اصلی هر زوج به شمار می رود، در این بین برخی افراد موفق به فرزندآوری نشده و امید اصلی آنها برای داشتن کودک و یا نوزاد به "فرزندخواندگی" ختم می‌شود.

خاوران باغ‌ها و تاریخ خود را به رخ کشید گزارشی از شیرازکه همزمان با شروع فصل برداشت خرما وانار از باغ‌های شهر خاوران، دومین جشنواره انار وخرمای این شهر با استقبال گردشگران از سراسر استان فارس برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر