مسلمانان چین با نسل کشی فرهنگی مواجه اند


مسلمانان چین با نسل کشی فرهنگی مواجه اند

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای گزارش داد که مسلمانان با وضعیت نامناسبی دارند و روزانه با نسل کشی فرهنگی روبه رو هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، «فرد هیات» با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست درباره وضعیت مسلمانان چین می نویسد: مسلمانان چین روزانه با کشتار فرهنگی روبه رو اند. اقدامات پکن برای تخریب مساجد و مقابر مسلمانان در غرب چین ادامه دارد.

در این مقاله آمده است که پکن در فرآیند نسل کشی فرهنگی در چین به تخریب هزاران مکان اسلامی و زندانی کردن نزدیک به یک میلیون مسلمان در بازداشتگاهها اقدام کرده است. مقامات چینی در این بازداشتگاه ها ائمه جماعت و علمای مسلمان را به غل و زنجیر کشیدند و جوانان را مجبور به دست کشیدن از دین شان کردند.

هیات در این مقاله می نویسد: مسلمانانی که بازداشت نشدند، نیز مجبور شدند که با خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن حرمت ماه مبارک رمضان را بشکنند؛ همچنین از ادای نماز و تلاوت قرآن یا رفتن به حج منع شدند.

براساس این مقاله، این جنایت ضد انسانی شگفت انگیز است، چین توانسته در قرن 21 با سرکوب اعتراضها، انواع پوشش خبری درباره حوادث مناطق مسلمان نشین را پنهان کند.

این نویسنده معتقد است که انتشار شواهد و مدارک کافی درباره جنایت مقامات چین در حق مسلمانان در کتاب «بهرام سینتاش» با نام « ازبین بردن دین: تخریب و بدنام کردن مساجد و مزارهای اویغور» مسئله مهمی است. سینتاش (37 ساله) در حال حاضر در آمریکا زندگی می کند. وی در سایه سیستم دولتی رشد یافت که آن را «دولت سانسور پلیس» می نامد. پلیس چین در فوریه 2018 میلادی به بازداشت پدرش اقدام کرد. سینتاش از آن زمان درباره وی اطلاعی ندارد. زیرا نتوانست به پدرش کمک کند.

در این مقاله آمده است که سینتاش براساس تصاویر ماهواره ای و مصاحبه با بازداشت شدگانی که از چین خارج شدند، تعداد اماکن دینی تخریب شده را 10 تا 15 هزار مورد تخمین زده است.

هیات در این مقاله می نویسد که یک مقبره اسلامی که به قرون گذشته برمی گردد، به تلی از خاک تبدیل شده است. یکی از تبعیدی های مسلمان دراین باره می گوید که "پدر و پدربزرگم در این مقبره دفن شدند، این مقبره از مهمترین مکان های دینی میلیون ها نفر بوده است."

در این مقاله آمده است که سینتاش از راه حل نهایی پکن نگران است، زیرا می ترسد که چین به نابودی مسلمانان اویغور اقدام کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان