ازتاکید برحل مشکلات اسماعیل‌آباد تا نبود مدرسه استثنایی درپردیسان قم


ازتاکید برحل مشکلات اسماعیل‌آباد تا نبود مدرسه استثنایی درپردیسان قم

قم - ایرنا - تاکید بر حل مشکلات محله اسماعیل آباد، فعالیت 3 دفتر تسهیل‌گری، مراجعه یک هزار گردشگر به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، استفاده از قوانین به نفع بخش تولید، راستی‌آزمایی وعده مسئولان به واحدهای تولیدی، نبود مدرسه استثنایی در پردیسان قم ؛ از جمله اخبار هفته گذشته این استان است.

برخورداری همه روستاها از نعمت برق، تخصیص ۲۹۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر،آمادگی کامل برای مواجهه با بلایای طبیعی، اجرای طرح مقابله با مظاهر بی‌حجابی در اماکن عمومی، تعامل مسئولان در توسعه عمرانی، اجرای طرح امین و شمیم در ۲۵۰ مدرسه، حساسیت در تایید استاندارد آسانسور، امیدآفرینی درجامعه توسط شورای اطلاع‌رسانی، مشکل جامعه خبری به خاطر نبود انسجام آمار،مراکز علمی بهترین محل برای مصرف موقوفات، شروع فعالیت‌های حوزه اجرایی انتخابات، تحقق تثبیت اشتغال، ناپایداری منابع آبی و خاکی، نابودی منابع خاکی توسط سموم کشاورزی، پیگیری نهضت داخلی‌سازی قطعات صنعتی، نوسازی فناوری واحدهای صنعتی حریم شهر قم، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای رونق تولید، بهره‌مند شدن ۶ هزار کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت کارگری، قم بهترین استان کشور در مطلوبیت نرخ تورم ، پیش‌بینی ۱۰۰۰ هکتار برای تولید انرژی خورشیدی، عملیاتی شدن ۵۰ درصد مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بازگشت ۱۱ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید از دیگر اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.

حل مشکلات اسماعیل آباد اولویت مسئولان قم

فرماندار قم با تاکید بر رویکرد استان درحل مشکلات محله اسماعیل آباد گفت: در این راستا از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود استفاده خواهد شد.

مرتضی حیدری هفته گذشته درحاشیه بازدید سرزده از محله محروم نشین اسماعیل آباد قم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر از اولویت‌های استان است و درحال حاضر تعیین تکلیف محله اسماعیل آباد به صورت خاص بررسی خواهد شد.

محله محروم‌نشین اسماعیل‌آباد قم دارای ۹۰۲ تن جمعیت در قالب ۱۱۰ تا ۱۵۰ خانوار می‌باشد.

شهردار قم، نیز در جلسه شورای اسلامی شهر قم گفت: همه مسئولان برای ساماندهی وضعیت نامناسب محله محروم اسماعیل آباد تاکید و توافق دارند.

برخورداری همه روستاها از نعمت برق

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: روستاهای استان از نظر برخورداری از امکانات زیرساختی دارای وضعیت مناسبی هستند که در همین رابطه همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قم از نعمت برق برخوردارند.

سجاد چهرگانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ۱۵۲ روستای استان شامل همه روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار و نیز برخی از روستاهای با کمتر از این میزان جمعیت، طرح هادی تهیه و تصویب ‌شده است.

اشغال توان اورژانس توسط مزاحمان تلفنی

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: مزاحمان و یا افرادی که به اشتباه با اورژانس ۱۱۵ تماس می‌گیرند و کار غیرفوریت دارند،‌ درصد بالایی از توان این مجموعه را اشغال می‌کنند و مانع از رسیدگی به نیازمندان واقعی می‌شوند.

مهدی فراهانی هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: روزانه بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تماس در حوزه جغرافیایی استان قم با مرکز اورژانس ۱۱۵ برقرار می‌شود که ۲۵۰ تا ۳۰۰ تماس منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس می‌شود که نسبت به مساحت و جمعیت قم، بالا و قابل ‌توجه است.

فعالیت ۳ دفتر تسهیل‌گری

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: در راستای توسعه مشارکت عمومی در توسعه محلی، ۳ دفتر تسهیلگری در سطح استان فعال‌ شده ‌است.

رضا ملک‌زاده هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این دفاتر در شهر قائم، امین‌آباد و دروازه ری فعالیت می‌کنند که هدف از راه‌اندازی دفاتر جلب مشارکت مردم در مدیریت محله‌ها است.

تخصیص ۲۹۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر

محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم درگفت وگو با خبرنگاران گفت: در بودجه امسال ۲۹۰ میلیارد تومان به‌ منظور تملک، آزادسازی و بازگشایی مسیرها تخصیص ‌یافته که ۴۵ درصد آن از ابتدای امسال تا پایان مهرماه محقق شده است.

مراجعه یک هزار گردشگر به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی قم گفت: در یک سال گذشته یک هزار گردشگر بین‌المللی برای درمان به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی این استان مراجعه کرده‌اند.

لیلا ناصرپور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صنعت گردشگری در دنیا جزو یکی از صنایع بسیار مهم است و با توجه به ارزآوری نگاه ویژه‌ای به این صنعت می‌شود.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت شهید زین‌الدین

مدیرعامل موسسه فرهنگی حماسه ۱۷ سپاه امام علی(ع) قم گفت: نخستین مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع شرح‌ حال ۶ هزار شهید استان قم و با محوریت کتاب زیر باران، روایت زندگی شهید مهدی زین‌الدین برگزار می‌شود.

حسین کاجی درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: زمان برگزاری این مسابقه تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن است و ۳ تَن از برگزیدگان برتر این مسابقه ۳۰ میلیون ریال هزینه سفر به کربلای معلا را دریافت می‌کنند.

اعتلای فرهنگ عمومی نیازمند عزم جدی مسئولان

استاندار قم، اعتلای فرهنگ عمومی در استان را نیازمند عزم جدی مسئولان و جلب مشارکت مردم دانست و گفت: باید دستگاه‌های مسئول در این حوزه نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

بهرام سرمست در جلسه قرارگاه ۱۹ دی استان قم، با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب خلا قانونی نداریم، افزود: در طول ۴۰ سال گذشته فرایندها در این زمینه مشخص ‌شده‌اند.

اجرای طرح مقابله با مظاهر بی‌حجابی در اماکن عمومی

دادستان عمومی و انقلاب قم، حمایت از آمران به معروف را از ضروریات دانست و گفت: طرح مقابله با مظاهر فساد به‌ صورت مستمر در خیابان‌ها، بازارچه‌ها، بوستان‌ها و اماکن عمومی قم اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن غریب در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم افزود: انگیزه و اعتقاد در دستگاه قضایی وجود دارد تا با تمام توان با معضلات و آسیب‌های اجتماعی به ‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب مقابله شود.

آمادگی کامل برای مواجهه با بلایای طبیعی

استاندار قم گفت: به طور قاطع، همه ارکان نظام در این استان برای پیش‌بینی و پیشگیری بحران‌ها و بلایای طبیعی آمادگی کامل دارند.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، با یادآوری حادثه وقوع سیل در ابتدای امسال در کشور و برخی نقاط قم افزود: مدیریت به‌ موقع و موفقیت‌آمیز این حادثه بر اساس الگوهای مبتنی بر پیش‌بینی و پیشگیری و کار کارشناسانه دستگاه‌های ذی‌ربط بود.

اجرای طرح امین و شمیم در ۲۵۰ مدرسه

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی جاری،‌ طرح تربیتی امین و شمیم در ۲۵۰ مدرسه دخترانه و پسرانه این استان اجرا می‌شود.

ناصر حمزه‌ای هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ امسال نیز همانند سال گذشته ۱۵۰ مدرسه زیر پوشش طرح امین و ۱۰۰ مدرسه نیز زیر پوشش طرح شمیم است.

حساسیت در تایید استاندارد آسانسور

مدیرکل استاندارد قم گفت: به ‌منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از خطرات احتمالی، تایید امنیت و ایمنی آسانسور در این استان پس از بررسی‌های کارشناسی با حساسیت ویژه و دقت بسیار زیادی انجام می‌شود.

مجید آوری فرد هفته قبل درگفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ این اداره کل در تایید امنیت آسانسورهای فعال از هیچ خط قرمزی نخواهد گذشت و کارشناسان استاندارد در این موضوع با دقت و حساسیت بسیاری تمام موارد موردنیاز را بررسی می‌کنند تا شهروندان در هنگام استفاده از آسانسورهای دارای علامت استاندارد،‌ امنیت خاطر داشته باشند.

امیدآفرینی در جامعه توسط شورای اطلاع‌رسانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: شورای اطلاع رسانی باید با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی، زمینه اطلاع رسانی درباره دستاوردهای نظام را به منظور امیدآفرینی در جامعه فراهم کند.

بیژن سلیمان‌پور در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم افزود: بخشی از خوراک تبلیغاتی رسانه‌های معاند از طریق پوشش گسترده مشکلات داخلی است که آنان با انعکاس گسترده آن قصد ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند که نیاز است، دستگاه اطلاع رسانی در این خصوص با تیزبینی و هوشیاری، توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

مشکل جامعه خبری به خاطر نبود انسجام آمار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: عدم انسجام آمار و اطلاعات جامعه خبری این استان را با مشکل مواجه کرده است و باید دستگاه‌های متولی تنها به ارائه آمار اقدام کنند.

سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم افزود: باید ‌شورای اطلاع رسانی استان به سمتی حرکت کند که چهارچوب اطلاع رسانی را در بین مدیران استانی تبیین و مشخص نماید.

شروع فعالیت‌های حوزه اجرایی انتخابات

فرماندار قم گفت: فعالیت‌های حوزه اجرایی انتخابات امسال در قم بر اساس زمان‌بندی‌های صورت گرفته،‌ آغاز شده و در حال پیگیری است.

مرتضی حیدری هفته پیش درگفت‌وگو با ایرنا افزود: اقدام‌های مرتبط با انتخاب مکان‌های مناسب برای برگزاری انتخابات و شیوه پشتیبانی از آنان به ‌منظور برگزاری انتخابات پرشور با همکاری سایر نهادهای متولی در دست انجام است.

تحقق تثبیت اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ با تلاش‌های صورت گرفته هدف مورد نظر در مساله تثبیت وضعیت اشتغال استان محقق شده و حتی آمار بیکاری کاهش یافته ‌است.

مصطفی کاویانی هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی،‌ اقدام‌های صورت گرفته برای حفظ اشتغال موجود استان نتیجه بخش بوده و تا حد امکان با اجرای راهبردهای پیشگیرانه و حمایتی، اجازه تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری تعداد زیادی از کارگران در قم داده نشده‌ است.

ناپایداری منابع آبی و خاکی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ منابع خاکی این استان گفت: منابع آب و خاک قم دچار ناپایداری شدید و مزمن است.

عباس پورمیدانی در همایش حفاظت خاک افزود: خاک بستر زندگی جامعه را تشکیل می‌دهد، ولی ما کمترین توجه را به این موضوع داریم و فقط به فکر بهره برداری‌های بی رویه ازآن هستیم.

نابودی منابع خاکی توسط سموم کشاورزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم،‌ کشاورزی را از مهم‌ترین حوزه‌های تاثیرگذار بر محیط زیست برشمرد و گفت: استفاده غیراصولی از سم‌های کشاورزی در قم اقدامی زیانبار برای منابع خاکی این استان به شمار می‌آید.

سید رضا موسوی مشکینی در همایش حفاظت خاک افزود: وجود خاک‌های آلوده شرایط مخاطره آمیزی را برای سلامت جامعه رقم می‌زند.

راستی‌آزمایی وعده مسئولان به واحدهای تولیدی

استاندار قم گفت: به زودی در یک بازدید میدانی نسبت به روند اجرای وعده‌های مسئولان به واحدهای تولیدی بازدید شده در ۸ ماه گذشته انجام خواهد گرفت.

بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: ‌عدم اجرای مصوبات یکی از معضلات و مشکلات اساسی موجود در بین دستگاه های دولتی است.

نوسازی فناوری واحدهای صنعتی حریم شهر قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: باید واحدهای صنعتی واقع شده در چهار سمت حریم شهر قم نسبت به نوسازی و پایبندی به ضوابط زیست محیطی اقدام کنند.

سید رضا موسوی مشکینی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: بسیاری از این واحدهای کوچک صنعتی در گذشته در محدوده خارج از شهر بودند، اما به دلیل توسعه شهری امروزه کاملا در محدوده شهر قرار گرفته اند.

برگزاری کنگره ملی شهدای قم

احمد حاجی‌زاده رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دومین دوره اجلاسیه نهایی این کنگره ۲۷ آبان‌ماه سال آینده با عنوان «بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم» و با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» برگزار خواهد شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای رونق تولید

استاندار قم‌ گفت: باید در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از ظرفیت‌های گسترده بخش خصوصی در این استان استفاده شود.

بهرام سرمست در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: ‌در شرایط کنونی کشور ضروری است تا از ظرفیت‌های درآمدزایی بخش خصوصی در جامعه در راستای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی بهره ببریم.

بهره‌مند شدن ۶ هزار کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت کارگری

معاون اجتماعی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم گفت:‌ ۶ هزار و ۴۶۳ کارگر در ۶۶ واحد کارگری بالای ۵۰ نفر نیروی کار استان، از خدمات خانه‌های بهداشت مستقر در محل کار خود استفاده کردند.

عصمت جیریایی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تشکیل خانه‌های بهداشت درکارگاه‌های مشمول قانون کار و نظارت بر نحوه فعالیت آنها توسط این اداره کل و سایر دستگاه‌های مرتبط با جدیت دنبال می‌شود.

نبودن مدرسه استثنایی در پردیسان

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: شهرک پردیسان قم با دارا بودن ۱۲۰ دانش‌آموز استثنایی فاقد مدرسه استثنایی است.

هاجر شعاعی هفته قبل درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این دانش آموزان روزانه با سرویس مدرسه به داخل شهر منتقل می‌شوند تا در مدارس استثنایی تحصیل کنند.

قم بهترین استان کشور در مطلوبیت نرخ تورم

استاندارقم گفت: قم همچنان در۲ ماه گذشته مطلوب‌ترین استان کشور در پایین بودن نرخ تورم در حوزه‌های گوناگون بوده ‌است.

بهرام سرمست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: نرخ عمومی تورم در استان با اراده جمعی مسئولان و نظارت‌های مستمر ثبات داشته ‌است.

ضرورت تکمیل شدن زنجیره تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، با تاکید بر تکمیل نبودن زنجیره تولید در استان گفت: برای ایجاد ارزش افزوده و استفاده از منابع اقتصادی ظرفیت‌های موجود باید زنجیره تولید محصولات در قم تکمیل شود.

عباس پورمیدانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم افزود: در بخش مرغ و تخم مرغ، قم یکی از قطب‌های اصلی کشور است، ولی به دلیل عدم تکمیل بودن زنجیره تولید ارزش افزوده مورد انتظار از این صنایع در استان ایجاد نمی‌شود.

پیش‌بینی ۱۰۰۰ هکتار برای تولید انرژی خورشیدی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم گفت: ۱۰۰۰ هکتار زمین برای تولید انرژی‌های خورشیدی در محدوده دریاچه حوض سلطان این استان در نظر گرفته شده ‌است.

عادل علی‌پور درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم افزود:‌ از سرمایه‌‎گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در قم حمایت می‌شود.

تبدیل شدن پهنه صنعتی نیزار به شهرک سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: پهنه صنعتی نیزار به دلیل نزدیکی به فرودگاه در حال ساخت قم و زیرساخت‌های شکل گرفته در آن؛ ظرفیت تبدیل شدن به شهرک سرمایه‌گذاری خارجی را داراست.

اسرافیل شعاعی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود:‌ بسیاری از زیرساخت‌های اساسی سرمایه‌گذاری و تولید در این پهنه صنعتی ایجاد شده ‌است.

عملیاتی شدن ۵۰ درصد مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

استاندار قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ جلسه اصلی، ۵۱ کمیته فرعی و ۴۶ کمیته ارزیابی کارگروه تسهیل و رونق تولید این استان برگزار و ۵۰ درصد مصوبه های آن نیز اجرایی شده‌ است.

بهرام سرمست در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: این کارگروه در مدت یاد شده ۴۲۰ مصوبه داشته ‌است.

بازگشت ۱۱ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه تعداد ۱۱ واحد صنعتی این استان با اشتغال ۱۰۹ تَن احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده ‌است.

محمود سیجانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: سال گذشته نیز تعداد ۲۱ واحد صنعتی با اشتغال ۴۹۸ تن احیا شد.

ایجاد واحدهای فرآوری صنایع معدنی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای رونق تولید دراستان برنامه‌ریزی ایجاد واحدهای فراوری صنایع معدنی در جاده قدیم قم - تهران و محور گرمسار پیش بینی شده ‌است.

محمود سیجانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم افزود: قانون عدم شکل‌گیری صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران برای قم محدوده کننده ‌بوده و از ایجاد برخی از واحدهای فراوری معدنی جلوگیری کرده ‌است.

اجرای طرح هادی در ۱۳۵ روستا

مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: طرح هادی در ۱۳۵ روستای قم با هدف توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات اجرایی شده‌ است.

حسین گل محمدی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امسال ۲۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال به این امر اختصاص‌ یافته است.

استاندارد بودن تمام ایستگاه‌های سوخت گاز

مجید آوری فرد مدیرکل استاندارد قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم گفت: ۴۴ جایگاه سوخت گاز در قم وجود دارد که با ارزیابی های انجام شده تمام آنان استاندارد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم