دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اخلال ارزی


دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اخلال ارزی

جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و متهمان دیگر اخلال ارزی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اخلال ارزیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی خرمی پور، محمد خرمی پور، تیمور عامری برکی، علیرضا عامری برکی، مکی سلطانی، کاظم نجف آبادی فراهانی، محمد وکیلی، محمد حسین زندیه، امید صابر خیابانی، محمد زندیه، شهرام تیموری، علی اصغر سلطانی گهر، معصومه خرمی پور، منیره خرمی پور، سید حمیدرضا مصطفی، مجید شفیعی، بابک حسینی و شرکت دلفین آبی، شرکت کشت و صنعت سبز سبحان، شرکت دکا تجارت آتی به عنوان شخصیت حقوقی امروز به ریاست قاضی موحد برگزار شد.
مسعود شاه‌محمدی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: نظر به وجود بحران ارزی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و متاسفانه سیاست‌گذاری غلط دولت در عرصه مدیریت بحران در سال‌های مذکور فرصت سوء استفاده سودجویان از منابع مالی عمومی فراهم شد.
نماینده دادستان با قرائت بخشی از کیفرخواست، گفت: متهمان حسب قرائت کیفرخواست همگی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار متهم هستند.
شاه‌محمدی ادامه داد: محمد خرمی‌پور فرزند ابوالقاسم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته و جعل مهر و اسناد عادی استفاده از اسناد مجعول به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار، محمدحسین زندیه فرزند محمد به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته، کاظم نجف‌آبادی فراهانی فرزند باقر به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به میزان ۱۵۰ میلیون دلار و پرداخت رشوه به کارمند وزارت صمت مجید شفیعی متهم هستند.
نماینده دادستان گفت: همچنین معصومه و نیره خرمی‌پور و شهرام تیموری به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و علی‌اصغر سلطانی‌فر به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و جعل و استفاده اسناد مجعول و مجید شفیعی به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و ارتشا متهم هستند.
شاه‌محمدی ادامه داد: همچنین اشخاص حقوقی شرکت دلفین آبی و دکا تجارت آتی و شرکت کشت و صنعت سبحان و بابک حسینی فرزند قاسم به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ یک میلیون دلار و جعل و استفاده از سند مجعول متهم هستند.
وی افزود: حسب تحقیقات ما مشخص شد خانواده خرمی‌پور (مهدی، محمد، معصومه و منیره) و محمدحسین و محمد زندیه و شهرام تیموری تحت مدیریت محمد خرمی‌پور برای واردات کالا‌های اساسی اقدام به ایجاد سه شرکت تجاری کردند و با استفاده از بحران ارزی سال ۹۶ و افزایش تفاوت نرخ ارز دولتی در بازار آزاد به بهانه کالای اساسی اقدام به دریافت مبالغ کلان در مجموع ۱۵۰ میلیون دلار می‌کنند که صرافی عاملی این پول‌ها را تهیه می‌کند و پس از دریافت ارز دولتی با کمک محمد وکیلی که مقیم امارات و کارمند بانک مرکزی بوده است، به فروش این ارز‌ها در بازار اقدام می‌کنند.
نماینده دادستان تصریح کرد: پس از آن مدیران این شرکت از کشور متواری می‌شوند و ضابطان موفق شدند تنها محمدحسین زندیه را که در حین فرار بود، دستگیر کنند.
نماینده دادستان گفت: فساد به گونه‌ای بود که خانواده زندیه اعم از مادر، پدر، خاله، شوهر خاله و ... همه از کشور متواری و حاضر شدند، فرزند را بگذارند و بروند.
وی گفت: شماره حساب‌هایی که به بانک‌های مرکزی داده شده به نام متهمان و آقای وکیلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان