2 هزار قلک حمایت از بیماران سرطانی در استان مرکزی توزیع شد


2 هزار قلک حمایت از بیماران سرطانی در استان مرکزی توزیع شد

اراک – ایرنا – مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی(تبسم) گفت: 2 هزار قلک با هدف حمایت مالی از روند درمان بیماران سرطانی در منازل و مراکز عمومی توزیع شده و بخش مهمی از کمک‌های مردمی از این طریق راهبری می‌شود.

«علیرضا سمیعی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هزینه درمان بیماران سرطانی سنگین است و خانواده بیماران از عهده تامین آن بر نمی‌آیند که بهره‌مندی از توان خیران به عنوان سیاست محوری در انجمن تبسم دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: بضاعت کنونی انجمن تبسم درحدی است که ماهانه تنها توان پرداخت کمک هزینه درمانی ۲ میلیون ریالی به بیماران سرطانی استان زا دارد که جوابگو نیاز آنان نیست و افزایش سهم کمک این سمن منوط به گسترش حمایت‌های خیران است.

مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی گفت: سه هزار ۶۰۰ بیمار سرطانی در این انجمن دارای پرونده کمک هزینه درمانی هستند که ۵۴ درصد آنان مرد و ۴۶ درصد زن می‌باشند.

سمیعی افزود: از سال ۹۳ تاکنون هشت هزار بیمار سرطانی در استان شناسایی شده‌اند که ۳ هزار و ۶۰۰ نفر آنان از انجمن خدمات دریافت می‌کنند و بقیه از بیمه تکمیلی یا توان هزینه درمان را دارند.

وی اظهار داشت: شاخص ابتلا به انواع سرطان‌ها در کشورهای اروپایی به ازای هر یکصد هزار ۲۰۰ نفر است و این شاخص برای ایران به ازای هر یکصد هزار ۱۴۶ نفر اعلام شده اما در کشور ما آمار مرگ و میر ناشی از سرطان بیشتر است.

مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی گفت: ۸۰ درصد بیماران سرطانی در کشورهای اروپایی به‌دلیل چتر غربالگری و پیشگیری در مراحل اولیه متوجه بیماری خود می‌شوند که این مهم درصد موفقیت درمان را بالا برده و کیفیت زندگی فرد را تا حدود زیادی تضمین می‌کند اما در ایران ۸۰ درصد بیماران در مرحله سوم و چهارم از بیماری خود آگاه می‌شوند که درمان دشوار و پرهزینه است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یک هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نماز جمعه در 30 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می‌شود