کار هنرجویان مدارس محرکی برای تقویت اقتصاد کشور است


کار هنرجویان مدارس محرکی برای تقویت اقتصاد کشور است

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش نقش هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش را در آینده اقتصاد کشور غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت: ارزش کار هنرجویان که در قالب جشنواره‌ها و مسابقات تجلی می‌یابد، می‌تواند محرک‌هایی برای تقویت اقتصاد کشور باشد.

سید مصطفی آذرکیش روز سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ایده بازار و دست ساخته های فناورانه هنرجویان کشور در ساری از ارتقای کیفیت آموزش به عنوان استراتژی آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: یکی از برنامه های کیفیت بخشی، برگزاری جشنواره ها و مسابقاتی است که در آن نتیجه خلاقیت دانش آموزان تجلی پیدا می کند.

وی خلاقیت‌محوری را مهم‌ترین نیاز آموزش و پرورش در شرایط کنونی دانست و تاکید کرد: ورود به اقتصاد مدرن و بازارهای جهانی و داشتن اقتصادی پویا از مسیر خلاقیت امکان‌پذیر است.

آذرکیش با اعلام این که دولت و وزارت آموزش و پرورش از تمامی خلاقیت و نوآوری های تجاری دانش آموزی در هر سطحی حمایت خواهدکرد، افزود: تحول متوازن، جامعیت یکپارچگی و آموزش و پرورش تمام ساحتی برای پرداخت به حوزه های مختلف اقتصادی، زیستی و غیره در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برخی از ایده ها و دست ساخته های نخستن جشنواره ایده بازار دوستدار محیط زیست و برخی نیز با نگاه کمک به رونق تولید بوده است که خود نشانگر دغدغه مندی دانش آموزان برای رفع مشکلات کشور است.

وی افزود: امروزه خلاقیت و نواوری در سطوح فردی، گروهی و سازمانی از مهم ترین عوامل مزیت آفرینی و درآمدزایی است و در واقع جایگاه خلاقیت با فاصله گرفتن از انقلاب صنعتی امروزه بسیار مورد تاکید قرار دارد.

این مسئول با تاکید بر این نکته که یکی از شاخص های ماندگاری در چرخه اقتصادی، خلاقیت و ایده های نواورانه است، گفت: امروز در عرصه رقابت خلاقیت در حوزه آموزش و پرورش ، هنرجویان برای اثرگذاری باید بتوانند از چرخه ای برخوردار شوند که شامل شناسایی، هدایت ، حمایت، پشتیبانی و توانمندسازی است.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش با اجرای سند تحویل بنیادین قائل و قانع به یک زمان محدود آن هم صرفا برای ارائه ایده های تازه نیستیم، ضمن این که شناسایی صرف دارندگان ایده های جدید هم تنها هدف ما نیست بلکه حمایت مادی و معنوی نیز چه در حوزه مالکیت و چه در حوزه تجاری سازی مورد تاکید ماست.

آذرکیش با اشاره به تداوم برنامه های آموزش و پرورش برای شکوفا کردن خلاقیت های دانش آموزان و حمایت از این خلاقیت ها تا رسیدن به مرحله تجاری سازی، گفت: بر همین اساس برگزاری همایش ملی پنجه های کارآمد برای جذب محرک های بیرونی و انگیزشی ویژه هنرجویان پسر را با برخورداری از مشوق ها و کمک های صندوق نواوری در برنامه های کاری داریم که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

در این مراسم چند ایده دانش آموزی برای توسعه چاپگر سه بعدی ، صنایع برق و صنایع هوایی برای تجاری سازی به پارک علم و فناوری و مراکز رشد معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید