دهیاران برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بکوشند


دهیاران برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بکوشند

گناباد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد از دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی این شهرستان خواست با رعایت اصل بی طرفی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

قاسمعلی طالبی روز چهارشنبه در همایش دهیاران شهرستان گناباد افزود: برگزاری انتخابات از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند همراه با مشارکت حداکثری مردم بهره گرفت.

وی ادامه داد: نباید از عناوین و مسئولیت های خود برای طرفداری از فرد یا جناحی خاص سوء استفاده کرد و دهیاران و شوراهای اسلامی هر گونه موارد خلاف قانون انتخاباتی مانند تبلیغات زود هنگام و نشست‌های انتخاباتی را به بخشداران گزارش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد گفت: هر گونه استفاده از وسایل اداری برای انجام تبلیغات انتخاباتی و یا طرفداری از نامزدهای انتخابات، خلاف قانون است و فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی نظارتی با موارد تخلف برخورد می کنند.

طالبی از دهیاران خواست که نسبت به ورود هر گونه افراد مشکوک تحت عناوین فعالیت‌های اقتصادی به روستاها حساس باشند و این موارد و نارضایتی های احتمالی مردم نسبت به مشکلات تامین آب، نان، کرایه مینی بوس و سایر مشکلات را در سریع ترین زمان ممکن به بخشداران و فرمانداران اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: ساخت و سازها در روستاها باید مجوز داشته باشد و باید از احداث بنا در مسیل رودخانه ها به دلیل مخاطرات زمان وقوع سیل جلوگیری و با موارد موجود برخورد کرد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد با گرامیداشت هفته وحدت گفت: اهمیت اتحاد و همدلی تنها مربوط به شیعه و سنی نیست بلکه تمام ارکان و اقشار جامعه باید با هم وحدت کلمه داشته باشند و اختلاف نظرهای افراد نباید به مانعی در این زمینه تبدیل شود و وحدت، مولفه اصلی توسعه و پیشرفت جامعه در بخش‌های مختلف است و باید مصادیق این مهم بین آحاد مردم تبیین گردد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان هم ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه ها را از مشکلات مهم در مناطق روستایی این منطقه دانست و از مسئولان ذیربط و دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی خواست با دغدغه خاصی به این مساله توجه داشته و با تخلفات برخورد کنند.

ناصر چیتگر با اشاره به جذب ۱۰ هزار تن قیر طی چهار سال گذشته در گناباد خواستار تعامل بیشتر دهیاران و پیمانکاران در اجرای طرح‌های عمرانی در روستاهای این شهرستان شد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با دو بخش مرکزی و کاخک و ۱۱۴ روستای دارای دهیاری در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان