اربعین حسینی موجب وحدت اسلامی است


اربعین حسینی موجب وحدت اسلامی است

تهران -ایرنا- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اربعین حسینی موجب وحدت اسلامی است و این مراسم با قدرت نرم و معنوی، پیام معناداری را به جهانیان می‌رساند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در آئین قدردانی از خادمان اربعین حسینی افزود: اربعین نماد وحدت بین مسلمانان است و مراسم اربعین به عنوان نماد اقتدار، وحدت و جوشش انقلابی و اسلامی ملت ایران، عراق و بسیاری از آزادی‌خواهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی راه و مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی است، تصریح کرد: حقیقت مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع)‌ به جهانیان نشان داد اعتقاد اسلامی و انگیزه،‌ تلاش و فداکاری برای ارزش های الهی چه حرکت هایی می تواند به دنبال داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در رسانه های غربی تنها به مراسم بزرگی مثل حضور ۲۰۰ ،‌۳۰۰ هزار نفری مانند شستشو در رودخانه و یا امثال این حرکت های مردمی پرداخته می شود اما مراسم عظیمی همچون اربعین که حدود ۲۰ میلیون نفر دلداده و عاشق پیاده و سواره و در قالب حرکت های مردمی و خودجوش کیلومترها در گرما و با وجود مخاطرات بسیار در حرم اباعبدالله حضور می یابند پرداخته نمی شود.

سرلشکر باقری بیان داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین جز پیمایش عاشقانه و دوستداری اهل بیت (ع)‌ نیست که نمایش نظم و رفاقت زیر سایه همدلی و هماهنگی تمامی برگزار کنندگان این مراسم باشکوه را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: این مراسم به مذاق دشمنان خوش نمی آید چراکه این آئین پیام های بسیاری دارد و به آزادی خواهان اثبات می شود که راهپیمایی اربعین ریشه در ارادت و قدرت مسلمانان دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشد: مراسم اربعین نشانه قدرت نرم و اتحاد شیعیان در میان دنیای اسلام است و اگر اختلافی در ظاهر وجود داشته باشد اما در باطن نشانه وحدت است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ۲ ملت ایران و عراق اگر در گذشته درگیری هایی داشته اند و استکبار به دنبال اختلاف ۲ ملت بوده است اما اکنون عاشقانه در کنار هم قرار گرفته و از زائران عتبات عالیات استقبال می کنند که این اتفاق کوچکی نیست و در اصل ارزش ها و فضایل انسانی را به نمایش می گذارد.

ادامه دارد..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل