دولت از درآمد حاصل از فروش بنزین اشتغال مردم را درست کند


دولت از درآمد حاصل از فروش بنزین اشتغال مردم را درست کند

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: در قبال افزایش قیمت بنزین مبالغ بسیاری در اختیار دولت قرار می‌گیرد، دولت باید از این فرصت در ایجاد حقیقی اشتغال برای مردم استفاده کند و صرفاً شعار ندهد، بلکه عمل کند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: پیامبر اسلام، رسول حریت، عقلانیت، عدالت، رحمت و قدرت در مقابل دشمنان خدا و مردم بودند و میلاد خاتم‌الانبیاء را به همه اهل عالم و پیروان کتاب‌های آسمانی که در کتاب‌هایشان ظهور حضرت آمده است، تبریک عرض می‌کنیم.

وی همچنین میلاد امام صادق (ع) را تبریک گفت و افزود: امام صادق (ع) مفسر و روشنگر حقایق قرآنی بودند و در روایتی از ایشان آمده است که اگر خدا بخواهد خیرش به بنده‌ای برسد، او را نسبت به دین آگاه و علاقه‌مند می‌کند تا حقایق دینی را درک کند و به‌ظاهر دین اکتفا نکند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: حضرت عیسی بن مریم (ع) می‌فرمایند من تورات را که پیش از من آمده است تصدیق می‌کنم و پیامبر پس از خودم که نامش احمد است را بشارت می‌دهم و همین بشارت‌ها بود که باعث شد تا مسیحیان و یهودیان منتظر ظهور حضرت باشند.

وی در ادامه به حضور تروریست‌ها در کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: اگر حشدالشعبی نبود معلوم نبود سرنوشت عراق با وجود شرارت‌های بسیار به کجا کشیده می‌شد؛ حشدالشعبی الهام گرفته از بسیج ایران بود و باعث نجات آن‌ها شد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به برخی اظهار نظرهای ناصحیح از یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور، تأکید کرد: اظهار نظر این مقام عالی‌رتبه درباره پیمان‌شکنان صحیح نیست زیرا رسول خدا به‌شدت با پیمان‌شکنان برخورد کرد و آن‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کرد و حتی اجازه نداد جز وسایل ضروری چیز دیگری با خود ببرند و با این کار آن‌ها را تنبیه و تحقیر کرد و این تنبیه به‌گونه‌ای بود که منافقین هم سر جایشان بنشینند.

آیت‌الله عابدینی به موضوع سوخت و بنزین اشاره کرد و با بیان اینکه یک درخواست از مردم و درخواست دیگری از مسئولان داریم، تصریح کرد: حرفی که با مردم داریم این است که بنزین و نفت سرمایه تکرار نشدنی هر ملت و کشوری است و این سرمایه را نباید بی‌رویه استفاده و اسراف کنیم چراکه مصداق این آیه شریفه می‌شویم که خدا می‌گوید آن‌ها که اسراف می‌کنند، برادران شیطان هستند.

وی به وظیفه دولت در قبال موضوع سوخت و بنزین هم اشاره کرد و گفت: دولت وظیفه دارد برای جلوگیری از اسراف، وسایل عمومی را سهل‌الوصول کند و حمل‌ونقل عمومی را راحت در اختیار مردم قرار دهد و معیشت مردم را بهبود ببخشد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به افزایش قیمت بنزین تأکید کرد: در قبال این افزایش قیمت بنزین مبالغ بسیاری در اختیار دولت قرار می‌گیرد و دولت باید از این فرصت در ایجاد حقیقی اشتغال برای مردم استفاده کند و صرفاً شعار ندهد، بلکه عمل کند.

خطیب جمعه قزوین در پایان بیان کرد: قرار نیست به مردم مانند گدا کمک شود، باید کرامت مردم محفوظ بماند و با عزت به آن‌ها کمک شود. به جای صحبت‌های تبلیغاتی، مردم عاقل و فرهیخته ما انتظار دارند کارخانه‌های در حال تعطیلی راه‌اندازی شده و ایجاد اشتغال شود، کشاورزی و تولید داخلی طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب رونق بگیرد و مردم صاحب شغلِ آبرومند شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند