ورزش یوگا در 11 شهر خراسان رضوی انجام می‌شود


ورزش یوگا در 11 شهر خراسان رضوی انجام می‌شود

مشهد- ایرنا- رئیس کمیته یوگای خراسان رضوی گفت: این ورزش هم‌اینک فقط در سطح 11 شهر این استان بطور فعال انجام می‌شود.

مهدی اشرف‌زاده شامگاه جمعه در همایشی با عنوان "چگونگی نقش یوگا در بهبود عملکرد اعصاب" با حضور بانوان در کاشمر افزود: گرچه چنین همایشهایی در سایر شهرها برگزار می‏‌شود اما برخی شهرستانها از جمله مشهد، گلبهار، چناران، نیشابور، سبزوار، کاشمر، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، قوچان و درگز در حوزه ورزش یوگا فعالتر هستند.

وی ادامه داد: هر فردی می‎تواند همانند سایر ورزشها، یوگا را انتخاب کرده و به تمرین بپردازد. سطح تمرینها در این رشته ورزشی می‌بایست بر اساس سن، میزان سلامت جسمی و شرایط فیزیکی بدن باشد.

رئیس کمیته یوگای خراسان رضوی همچنین وضعیت این رشته ورزشی را از نظر تعداد مربیان آن نامطلوب ذکر و بیان کرد: به همین خاطر تلاش شده تا شمار مربیان یوگا به خصوص در شهرستانها با برپایی دوره‌های آموزشی افزایش یابد.

وی گفت: آموزش و ‌امتحان دوره‌های مربیگری یوگا بر اساس قوانین و ابلاغیه‌های فدراسیون ورزشهای همگانی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

اشرف‌زاده افزود: سبک‌هایی در رشته ورزشی یوگا وجود دارد که در هر جلسه تمرین آن بر اساس وضعیت جسمی افراد ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری توسط ورزشکار صرف می‌شود. همچنین برخی از وضعیتهای پیشرفته یوگا برای همه سنین توصیه نمی‌شود زیرا می‎تواند موجب آسیب شود.

واژه یوگا (Yoga) عبارتی در ر زبان سانسکریت به معنای یکپارچه‌سازی و یگانگی است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !