رعد و برق اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد


رعد و برق اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

قشم- ایرنا- اسکله‌های گردشگری قشم به دلیل رعد وبرق، بارش باران و افزایش سرعت باد تعطیل شد.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون سرعت بادهای جنوب شرقی در تنگه هرمز، سواحل جنوب و غرب جزیره قشم به ۲۲ نات رسیده‌است.

علی اشتری افزود: ارتفاع موج در ساحل جنوبی جزیره قشم به سه پا رسیده و وسعت دید بین ۶ تا ۱۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت‌های دریایی از جمله مهمترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود که از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم ادامه داد: صبح امروز به دلیل رعد و برق، بارش شدید باران و همچنین افزایش سرعت باد،تردد لندینگ‌کرافت ها بین بنادر لافت و پُهل برای ساعتی تعطیل بود که هم اکنون فعالیت عادی در آن جریان دارد.

اشتری خاطرنشان کرد: با توجه به پایش دریا، هم اینک تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و همچنین تردد لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب‌دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

 فولاد هرمزگان راهی لیگ یک بسکتبال بانوان کشور شد