بندرگاه خمیر با ضوابط زیست محیطی درحال احداث است


بندرگاه خمیر با ضوابط زیست محیطی درحال احداث است

بندرعباس- ایرنا- بندرچندمنظوره خمیر در غرب هرمزگان به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خورخوران به طور کامل منطبق بر ضوابط زیست محیطی و با پیشرفت فیزیکی مناسب درحال احداث است.

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اجرای عملیات عمرانی این طرح مهم بندرسازی در دیماه سال ۹۷ با مبلغ اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و پیش بینی می شود در مدت ۱۸ماه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری کامل برسد.
عباس کمالی روز شنبه به همراه مدیرکل محیط زیست هرمزگان دربازدید از بندرچندمنظوره خمیر افزود: این بندرگاه دارای چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول ۷۴۴ متر از ساحل تا اسکله ها است.
وی اضافه کرد: شناورهای طرح قابل پذیرش در بندرچندمنظوره خمیر تا پنج هزارتن ظرفیت پیش بینی شده است.
این مسوول اظهارداشت: توسعه بنادر کوچک درسواحل خلیج فارس، کمک به معیشت ساحل نشینان، افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولید و صادرات فرآورده های موادمعدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای از مزایای احداث این مجتمع بندری است.
کمالی یادآورشد:اشتغالزایی مستقیم وغیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت ۲۳۰ نفر و در زمان بهره برداری ۳۷۰ نفر برآورد شده است.
تمامی فرایندهای عمرانی بندرگاه خمیر منطبق بر زیست محیطی باشد
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: ضروری است تمامی فرایندهای عمرانی بندرگاه خمیر در پهنه های ساحلی منطبق بر ضوابط زیست محیطی انجام شود.
حبیب مسیحی افزود: لحاظ ضوابط زیست محیطی به دلیل همجواری بندر چندمنظوره خمیر با تالاب بین المللی خورخوران است.
مجتمع بندری باعث شکوفاشدن شهرتاریخی وتالابی خمیر می شود
فرماندار بندر خمیر نیز گفت: احداث مجتمع بندریباعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی خمیر می شود.
میرهاشم خواستار افزود: ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه از دیگر اهداف بندرگاه خمیر است.

براساس سازمان بنادر و دریانوردی، بندر چندمنظوره خمیر در فاصله دو کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات جانمایی و در محلی به طور کامل خارج از تالاب بین المللی خورخوران و جنگل های حرا واقع شده است.

شهرستان بندرخمیر با بیش از ۵۶هزار نفر جمعیت در ۷۵کیلومتری غرب هرمزگان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!