623 دانش آموز با نیازهای ویژه درمدارس عادی هرمزگان درس می خوانند


623 دانش آموز با نیازهای ویژه درمدارس عادی هرمزگان درس می خوانند

بندرعباس- ایرنا- 623 دانش آموز با نیازهای ویژه درقالب طرح آموزش تلفیقی- فراگیر در مدارس عادی هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی هرمزگان گفت: مدیران مدارس پذیرا و پشتیبان وهمچنین رابطان تلفیقیباید شرایط آموزشی وپرورشی این دانش آموزان نیازمند به نیازهای ویژه را شناسایی وفراهم کنند.
شهباز بارانی روز شنبه درنشست مدیران پذیرا و پشتیبان دانش آموزان استثنایی طرح تلفیقی- فراگیر شهرستان میناب افزود: طرح آموزشی تلفیقی- فراگیر بدنبال آن است که دانش آموزان با معلولیت جسمی، نابینا و ناشنوا و با نیازهای ویژه بتوانند در کنار افراد عادی مشغول به تحصیل شوند.
وی بیان داشت: آموزش تلفیقی در کشور به این صورت است که دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی وحرکتی مانند سایر افراد عادی از امتیازات نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگیشان بهره‌مند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه بر تحصیل، مهارت‌های مورد نیاز برای حضور درجامعه و تعامل با دیگران را بیاموزند.
اتعداد۷۵ دانش آموز دارای نیاز ویژه به صورت تلفیقی در مدارس شهرستان میناب خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می کنند.
۴۹ مدیر و رابطان تلفیقی شهرستان میناب در کارگاه آموزشی «بررسی و بازخوانی آیین نامه آموزش وپرورش تلفیقی -فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه» مشارکت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

80 منزل مسکونی بخش رویدربندر خمیر جابه‌جا می‌شوند