80 منزل مسکونی بخش رویدربندر خمیر جابه‌جا می‌شوند


80 منزل مسکونی بخش رویدربندر خمیر جابه‌جا می‌شوند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: 80 منزل مسکونی شهر رویدر از توابع شهرستان بندر خمیر به علت قرار داشتن در نقطه حادثه خیز جابه‌جا می‌شوند.

مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۶ واحد مسکونی که در معرض خطر ریزش کوه قرار داشتند در سال‌های گذشته با همکاری شهرداری رویدر و مردم این شهر جابه‌جا شده‌اند.

وی ادامه داد: ریزش کوه در این منطقه به طور معمول با وقوع زمین لرزه‌ها رخ می‌دهد و شهر رویدر در معرض خطر زمین لرزه قرار دارد و بایستی اقدام‌های پیشگیرانه با جدیت اجرا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان که هم اکنون درحال بازدید میدانی از شهر رویدر و روستاهای اطراف آن است،‌ اضافه کرد:‌ پیگیر تامین اعتبار برای احداث سالن چند منظوره برای مردم شهر رویدر هستیم و بخشی از دیوار حفاظتی رودخانه درون آن به طور سه هزار و ۱۰۰ متر دیوار با هزینه‌ای حدود ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای مدیریت بحران احداث شده است.

حسن‌زاده بیان کرد: ادامه این دیوار حفاظتی هم احداث می‌شود تا خطر سیلاب کمتر هشت هزار نفر ساکن این شهر را در معرض تهدید قرار دارد، همچنین ۲ روستا در اطراف رویدر به احداث دیوار حفاظتی نیاز دارند که در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: مسوولان و مردم خطر زمین لرزه در این استان را بایستی بسیار جدی گرفته و در زمان احداث بناها و ساختمان‌ها و حتی کوچه و خیابان‌ها نکات ایمنی و پدافند غیر عامل را به جد رعایت کنند.

شهر رویدر از توابع بندر خمیر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...