کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری بر صنایع کوچک متمرکز شده است


کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری بر صنایع کوچک متمرکز شده است

شهرکرد- ایرنا- رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین فعالیت مربوط به حوزه کارآفرینی در استان مربوط به صنایع کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

حسین مالکی روز شنبه در نشست مشترک هماهنگی برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی این استان افزود: کارآفرینی در سال‌های اخیر در استان مورد توجه قرار گرفته و با توجه به شرایط حساس کشور در مقطع کنونی باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به محرومیت چهارمحال و بختیاری از صنایع بزرگ و شرکت‌های هلدینگ، تصریح کرد: با ابراز تاسف باید گفت که در سال‌های گذشته که شرایط اقتصادی کشور مساعد بود و زمینه برای استقرار صنایع بزرگ در این استان فراهم بود هیچ شرکتی در استان احداث نشد و توزیع استانی شرکت‌ها در کشور بخوبی انجام نگرفت.

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برهمین اساس استان از وجود صنایع سنگین که می‌تواند برای جمعیت قابل توجهی از جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند محروم مانده و بیشترین تمرکز خود را بر صنایع کوچک قرار داده است.

مالکی با ارزیابی مطلوب از طرح‌های اشتغالزایی دولت در رونق اشتغال روستایی و عشایری، اظهار داشت: هم اینک با تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در اختیار جمعیت روستایی و عشایری استان قرار داده است شاهد رونق و پویایی مشاغل در این مناطق هستیم.

وی افزود: بخشی دیگری از حوزه کارآفرینی در استان مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری است که با اتصال این شرکت‌ها به بازار و تجاری‌سازی ایده‌ها می‌تواند سهم بسزایی در رونق اشتغال استان ایفا کند.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایرن، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال ۱۳.۹ درصد اعلام شد. همچنین نسبت اشتغال این استان در تابستان سالجاری ۳۶ درصد به ثبت رسیده است.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ نفر جمعیت دارد و بیکاری از مهمترین چالش‌های این استان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه