کوهنورد مهابادی مدرک امداد و نجات کوهستان را از کشور نپال اخذ کرد


کوهنورد مهابادی مدرک امداد و نجات کوهستان را از کشور نپال اخذ کرد

مهاباد- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: «آراز هاشمی‌زاد» کوهنورد شایسته این شهرستان موفق به کسب مدرک بین‌المللی امداد و نجات با طناب کوهستان از کشور نپال شد.

دیاکو افشردل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره کوهنوردان با مبانی امداد و نجات در کوهستان با استفاده از طناب به صورت تئوری و عملی آشنا شدند و به نفرات برتر در پایان دوره، مدرک بین المللی این رشته در نپال اهدا شد.

وی با بیان اینکه «آراز هاشمی‌زاد» تنها نماینده آذربایجان غربی در این برنامه بود اضافه کرد: در این دوره، کوهنوردان با اصول و قواعد کوهنوردی، نحوه آزاد و جمع کردن طناب به صورت‌های مختلف، کمک و امداد و نجات از بالای ارتفاع و نحوه گام‌برداری، صعود و فرود از شیب و انواع حمایت‌های دینامیک یا پویا و استاتیک یا ثابت و نیز فرود از فضاهای معلق و غیرمعلق را فرا گرفتند.

افشردل اضافه کرد: این ورزشکار مهابادی هم‌اکنون مشغول به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آشنایی و انتقال دانش به کوهنوردان و علاقه‌مندان به این رشته در منطقه است.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد اظهار داشت: ماه گذشته نیز یک دوره سه‌روزه کارآموزی سنگ‌نوردی در طبیعت با حضور ۱۰ نفر از علاقه‌مندان این رشته در این شهرستان برگزار شد.

وی بیان کرد: در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در مرحله مقدماتی سنگ‌نوردی در طبیعت اهدا شد که پیش‌نیاز کسب مدرک مربیگری در رشته کوهنوردی است.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد