نمایشگاه اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان گشایش یافت


نمایشگاه اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان گشایش یافت

سمنان- ایرنا- نمایشگاه اولین سالانه ملی  طراحی معاصر سمنان با حضور هنرمندان ملی و استانی در نگارخانه سیمرغ فرهنگسرای کومش گشایش یافت.

رییس انجمن هنرهای تجسمی استان سمنان و دبیر این جشنواره روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت : اولین جشنواره ملی طراحی سمنان با عنوان «اولین سالانه طراحی معاصر سمنان» توسط انجمن هنرهای تجسمی استان سمنان و با همکاری انجمن نقاشی دانشگاه سمنان در شهریور ۹۸ فراخوان خود را به صورت ملی منتشر کرد و نزدیک به ۵۰۰ اثر طراحی از نقاط مختلف ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

غلامرضا سماوی افزود : صد اثر از صد هنرمند به مرحله نهایی نمایشگاه راه پیدا کرد که بیش از ۶۰ اثر در نگارخانه سیمرغ فرهنگسرای کومش به نمایش درآمده است و از این تعداد ۳ اثر برگزیده انتخاب خواهد شد.

سماوی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا روز اختتامیه در ۱۵ آذرماه ادامه خواهد داشت و ۴ الی ۶ آذرماه نیز کارگاه آموزشی و سخنرانی تخصصی با حضور رسول اکبرلو و ایمان افسریان و نمایشگاه نشریات تخصصی در دانشکده هنر برگزار می شود.

وی ادامه داد : پانزدهم آذرماه با سخنرانی حسن موریزی نژاد، از نقاشان و پژوهشگران برجسته ایران، درباره تاریخ طراحی ایران مراسم اختتامیه با معرفی برگزیدگان در تئاتر شهر فرهنگسرای کومش برنامه‌ریزی شده است.

رییس انجمن هنرهای تجسمی استان سمنان تاکید کرد :در آثار نمایشگاه رویکردهای متنوعی وجود دارد که نتیجه گستردگی ادراک هنرمندان است و هیات انتخاب با نگاهی جامع به آثار تنوع بخشیده و حضور نسل نو در این نمایشگاه با دغدغه و توانایی خاص خود می تواند نویدبخش بازخوانی دوباره مفهوم طراحی باشد.

در آیین گشایش این نمایشگاه حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور داشت، سماوی، سیروس آقاخانی، هادی رحمتی و فرامرز خانی، داوران اولین سالانه ملی طراحی سمنان را بر عهده داشتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


شیمیل ها چه افرادی هستند؟