ارتفاعات کردستان سفید پوش شد


ارتفاعات کردستان سفید پوش شد

سنندج - ایرنا - همزمان با نفوذ، استقرار و فعالیت سامانه بارشی در آسمان کردستان بیشتر ارتفاعات این استان سفید پوش شد ارتفاع برف در شهر زرینه به هشت سانتی متر رسید.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش برف در این استان از عصر دوشنبه آغاز و تا بامداد امروز ادامه داشت، افزود: بیشترین فعالیت این سامانه در شرق استان بود و شهر زرینه دیواندره با هشت سانتی متر و بیجار با پنج سانتی بیشترین میزان بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.

بهرام چاره‌خواه اظهار داشت: در این مدت بیشترین بارش باران و آب حاصل از برف در بیجار با هفت میلی‌متر، زرینه با ۶.۹ میلی‌متر و قروه با ۱.۲ میلی‌متر گزارش شده و در شهرستان های کامیاران و مریوان نیز هیچ بارشی گزارش نشده است.

وی یادآور شد: موج بارشی حاضر در آسمان کردستان با وجود اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین فعالیت خود را تمام کرده اما انتظار می‌رود فعالیت آن تا پایان وقت امروز در برخی نقاط استان از جمله شهرستان های شرقی قروه، دهگلان و بیجار تداوم داشته باشد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: پیش بینی ۲۴ ساعت آینده نیز شامل رگبار پراکنده و بارش برف در شهرستان های قروه، دهگلان و بیجار و سایر شهرستان ها نیز احتمال بارش است.

چاره خواه با بیان اینکه با توجه به داده‌ نقشه‌های هواشناسی آسمان کردستان از روز چهارشنبه تا شنبه پایدار بوده و شاهد کاهش نسبی هوا خواهد بود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز سردترین دما در بهارستان دیواندره با منفی هفت درجه سانتی گراد و گرم ترین دما نیز با ۱۰ درجه سالای صفر در سروآباد به ثبت رسیده است.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار ۳۰ ساله بیش از ۵۱۹ میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.

در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین ۵۵۵ میلی متر بارندگی داشت.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟