فردا آسمان ابری است/ تقویت موج بارشی طی پایان هفته


فردا آسمان ابری است/ تقویت موج بارشی طی پایان هفته

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه فردا آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود، گفت: از فردا شب و صبح پنجشنبه بارش ها خفیف و پراکنده خواهد شد بود، اما از غروب و شب موج بارشی مجددا تقویت می شود.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی دیشب و امروز شاهد فعالیت توده هوای سرد و بارشی در منطقه بودیم، اظهار کرد: شرایط جوی در مناطق مرکزی و شرقی استان ابری، مه آلود، بارش باران و وزش باد، در کوهستان بارش برف و در مناطق غربی کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و بارش باران گزارش شده است.

وی با اشاره به بارش شدید باران در رشت، بندرانزلی و بندرکیاشهر طی 24 ساعت گذشته، افزود: در مدت مذکور 181 میلیمتر باران در بندرکیاشهر بارید که طی 13 سال اخیر بی سابقه بوده است.

کارشناس هواشناسی گیلان ادامه داد: نقشه های هواشناسی بیانگر این است طی امشب و فردا به تدریج از شدت فعالیت توده هوای سرد و بارشی که از عرض های بالاتر به منطقه نفوذ کرده و حرکت کندی دارد، کاسته شود.

غلامی با بیان اینکه بارش باران در جلگه و برف در کوهستان تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: فردا آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود و احتمال بارش های پراکنده در برخی از ساعات و کاهش موقت ابر وجود دارد، اما بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: از فردا شب و صبح پنجشنبه بارش ها خفیف و پراکنده خواهد شد بود، اما از غروب و شب موج بارشی مجددا تقویت می شود و انتظار داریم در برخی از ساعات بارندگی شدید باشد.

کارشناس هواشناسی از بارش یک متری برف در محور اسالم - خلخال خبر داد و گفت: توده هوای سرد و بارشی پایان هفته سبب کاهش نسبی دمای هوا خواهد شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) گرده‌افشانی درختان نخل خرما در آبادان