برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمانشاه اعلام شد


کرمانشاه- ایرنا- فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، با اعلام...
کرمانشاه- ایرنا- فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، با اعلام برنامه‌های هفته بسیج گفت: این برنامه‌ها از 30 آبان تا 6 آذر در استان برگزار می‌شود.

سردار بهمن ریحانی روز چهارشنبه در نشست خبری که در مرکز فرماندهی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: برنامه‌های هفته بسیج با مراسم تجدید پیمان با آرمان های امام (ره) و انقلاب اسلامی با حضور بسیجیان در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در روز پنجشنبه (۳۰ آبان) شروع می شود و سپس بسیجیان با حضور در مزار شهدا، به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام و تجدید میثاق می کنند.

ریحانی در ادامه حضور بسیجیان در مراسم نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان سپاه پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ها، تشکیل میز خدمت مسئولان در مراسم نماز جمعه، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزایی و نشست های کرسی های آزاداندیشی، برپایی ایستگاه های صلواتی سلامت با ویزیت رایگان و مراسم خاطره گویی را بخشی از برنامه های هفته بسیج در استان ذکر کرد.

افتتاح ۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در هفته بسیج

فرمانده سپاه کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از برنامه های هفته بسیج را افتتاح ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ واحد قبلا احداث شده و ۱۰۰ واحد دیگر نیز که توسط سپاه ساخته شده در هفته بسیج امسال افتتاح می شود.

ریحانی همچنین به برگزاری مسابقات مختلف هنری، فرهنگی ورزشی، افتتاح پروژه های مختلف پایگاه های مقاومت بسیج، همایش ایلات و طوایف عشایری، اعزام همگامان کشاورزان بسیجی برای آموزش کشاورزان، افتتاح نمایشگاه دائمی مبتکران و مخترعان بسیجی، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فن آوری، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، تجمع بزرگ بسیجیان استان و برگزاری جشنواره طلایه داران اقتصادی را از دیگر برنامه های هفته بسیج استان اعلام کرد.

اجرای بیش از ۱۹ هزار پروژه عمرانی در استان

وی یکی از مهمترین اقدام های سپاه در قالب بسیج و گروه‌های جهادی را اجرای پروژه های عمرانی محرومیت زدایی در مناطق محروم دانست و گفت: از سال ۹۰ تاکنون سپاه ۱۹ هزار و ۲۶۶ پروژه عمرانی مختلف مانند احداث، تعمیر و مرمت واحد مسکونی، مدرسه، مسجد، آبرسانی، برق رسانی، مرمت پل روستایی، پروژه های کشاورزی، خانه بهداشت و غیره در مناطق محروم استان با ۱۵۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار اجرا کرده است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه به اجرای ۱۰ هزار و ۶۴ پروژه غیرعمرانی مانند تهیه جهیزیه، توزیع البسه و سبد معیشتی در میان اقشار محروم جامعه با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان از سال ۹۰ تا ۹۸ اشاره کرد و افزود: سپاه در همین مدت زمانی در راستای اشتغال به آموزش و توانمند سازی ۱۵ هزار و ۳۴۱ نفر اقدام کرده و در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به پنج هزار و ۳۰۶ نفر، ۶۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

پنج دهستان استان کرمانشاه محرومیت زدایی می شود

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه همچنین به تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و گفت: این قرارگاه ۲ سال است به منظور تمرکز بر محرومیت زدایی همه جانبه مناطق محروم مانند اشتغال و توانمندسازی افراد همزمان با اجرا و توسعه پروژه های بهداشتی، فرهنگی مناطق محروم تمرکز کرده است.

ریحانی افزود: محرومیت زدایی از پنج دهستان محروم حوزه های شهرستان کرمانشاه، سنقر، گیلانغرب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان را در دستور کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ گروه جهادی شناسنامه دار در استان فعالیت می کنند، اظهارداشت: از سال ۹۰ تاکنون چهار هزار و ۴۰۳ گروه جهادی استان به منظور محرومیت زدایی به مناطق محروم استان اعزام شده که این تعداد فقط ۴۱۳ اعزام در قالب تیم های پزشکی ظرف یکسال گذشته بوده است.

او در ادامه اظهار داشت: گروه های جهادی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ۲۰ محله حاشیه نشین استان فعالیت می کنند و برنامه های تخصصی مانند آموزش و توانمندسازی شغلی، بهداشتی، مشاوره فرهنگی و اجتماعی به اجرا می گذارند.

ریحانی با بیان اینکه سپاه و گروه های بسیجی در زلزله سال ۹۶ استان خدمات گسترده و فراوانی به مناطق زلزله زده ارائه کرد، گفت: سپاه همچنین در مراسم بزرگ اربعین امسال در اسکان ۱۰ هزار زائر با پذیرایی صبحانه، شام و نهار، اختصاص ۴۰ دستگاه اتوبوس در مسیر برگشت زوار از خسروی تا همدان و نصب تابلوهای فرهنگی از کرمانشاه تا خسروی و ایجاد امنیت نقش قابل توجهی داشت.

۲۷۸ هزار نفر از یادمان های شهدای کرمانشاه بازدید کردند

فرمانده سپاه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام گروه های بسیج دانشجویی و دانش آموزی در قالب راهیان نور اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۷ هزار نفر در قالب گروه های جهادی، راهیان نور، مسافرت های عمومی و خصوصی از مناطق جنگی و یادمان های شهدای استان بازدید کرده اند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید