کارگاه «شاخص‌های ایمنی بیمارستان» به میزبانی مهاباد برگزار شد


کارگاه «شاخص‌های ایمنی بیمارستان» به میزبانی مهاباد برگزار شد

مهاباد- ایرنا- کارگاه آموزشی «شاخص‌های ایمنی بیمارستان» شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی به میزبانی مهاباد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی روسای بیمارستان‌ شهرستان‌های مهاباد، سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه با شاخص‌های ایمنی و ارتقای مراکز بیمارستانی و درمانی برای مقابله با آسیب‌ها در مواقع بحرانی آشنا شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: توجه به مسایل ایمنی در مراکز بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روسای بیمارستان‌ها باید برای مقابله با بلایا و حوادث آمادگی لازم را داشته باشند و در تمام شرایط نکات و مسایل ایمنی را رعایت کنند.

امیر بهزاد افزود: آمادگی مراکز بیمارستانی برای مقابله با این بلایا تنها مختص منابع فیزیکی نمی‌شود بلکه مسایل غیرسازه‌ای و حتی نیروی انسانی مورد نیاز نیز باید از آمادگی کامل برای مقابله با این حوادث برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: تجهیز مراکز و آموزش نیروها برای مواقع بحرانی، نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و خسارت و افزایش بهبودی عملکرد افراد در این مواقع را دارد و به همین خاطر باید این آموزش‌ها، بیشتر مورد توجه مراکز بیمارستانی قرار گیرد.

مدیر کارگاه‌های آموزشی جنوب آذربایجان‌غربی نیز گفت: این کارگاه به صورت همزمان در مناطق شمال، مرکز و جنوب استان برگزار می‌شود و مسوولان بیمارستانی در این کارگاه‌ها با روش‌های افزایش بهبود عملکرد پرسنل در مواقع بروز بلایا و حوادث طبیعی آشنا می‌شوند.

رزاق همایون‌فر افزود: علاوه بر این کارگاه، پنج کارگاه‌ آموزشی دیگر با موضوع‌های مختلفی از راهکارهای مقابله با حملات شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، سناریونویسی و اجرای تمرین دور میزی و برنامه‌ریزی پاسخ به حوادث و بلایا در مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری دورهای آموزش در مهاباد نیز اضافه کرد: امسال هشت دوره آموزشی در این شهرستان و با حضور ۳۰۰ نفر از کاردر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد با موضوع خطر حوادث و بلایای طبیعی و سیستم‌های اعلام و اطفای حریق برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در مواقع حوادث و بحران مراکز بیمارستانی به این جهت که کار یاری‌رسانی به مصدومان را بر عهده دارند، تجهیز و مقاوم‌سازی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی ۱۱ مرکز بیمارستانی وجود دارد که ۲ بیمارستان در میاندوآب و ۲ بیمارستان در نقده قرار دارد و دیگر شهرستان‌ها نیز دارای یک بیمارستان هستند.

بیمارستان ۳۰۰ تختی امام‌خمینی (ره) مهاباد و بیمارستان ۲۵۰ تختی شهید دکتر قلی‌پور بوکان و بیمارستان ۲۰۰ تختی حضرت فاطمه (س) میاندوآب بزرگترین مراکز بیمارستانی در جنوب آذربایجان‌غربی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی