افتتاح کتابخانه روستای بیدک بجنورد


افتتاح کتابخانه روستای بیدک بجنورد

بجنورد - ایرنا - به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه روستای «بیدک» بجنورد، روز چهارشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین افتتاح این مرکز فرهنگی، ایجاد کتابخانه را مهمترین رویداد برای یک ناحیه روستایی عنوان کرد و افزود: چراغ کتابخانه که روشن باشد چراغ خانه های روستا فروزان تر و گرمای آن بیشتر می شود.

افتتاح کتابخانه روستای بیدک بجنورد

حسین فرخنده اظهارداشت: با توجه به مهاجرت پذیری و رشد جمعیت بیدک، این روستا نیاز به فضای فرهنگی بیشتری دارد که پاسخگویی به این نیاز، همت و تلاش اهالی و دهیار روستا را طلب می کند.

کتابخانه روستایی بیدک دارای ۱۲۰ متر مربع زیربنا و ۲ سالن مطالعه مجزا ویژه کودکان و بزرگسالان و نیز اتاق کتابدار است که برای ساخت و تجهیز آن ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استان خراسان شمالی، جزو سه استان نخست کشور از نظر سرانه زیربنای کتابخانه ای است که با افتتاح و تکمیل طرح های نیمه تمام به این سرانه افزوده خواهد شد.

در ۲ سال گذشته ۲۰ باب کتابخانه عمومی روستایی و شهری در این استان ساخته شده و به بهره برداری رسیده و اکنون روند ساخت کتابخانه در نواحی روستایی این خطه بسیار مناسب است و اهالی نیز در ساخت و ساز این مراکز فرهنگی مشارکت می کنند.

اکنون ۶۱ باب کتابخانه عمومی در خراسان شمالی فعال است که ۲۳ باب آن روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم