کتابخانه روستای خرق فاروج افتتاح شد


کتابخانه روستای خرق فاروج افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- کتابخانه روستای خرق دهستان سنگر شهرستان فاروج روز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد که با بهره بردای از آن شمار کتابخانه‌های روستایی این شهرستان به 6 باب رسید.

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی در این آئین گفت: با بهره برداری ۲۰ کتابخانه در ۳ سال اخیر، این استان در ردیف سه استان نخست کشور در سرانه فضای کتابخانه ای قرار گرفت.

علی محمد جهانی با اشاره به رتبه سوم شهرستان در شاخص‌های سرانه فضا، اعضا و امانت افزود: امیدواریم با افزایش یک کتابخانه به تعداد واحدهای فعال در شهرستان شاهد ارتقای این رتبه در مدت کوتاهی باشیم.

وی با ابراز شرمندگی از اهالی روستای خرق برای طولانی شدن روند بهره برداری از کتابخانه بیان داشت: این طرح درسال ۸۸کلنگ زنی شد.

جهانی تعداد روستاهای دارای کتابخانه در خراسان شمالی را ۳۰ باب عنوان کرد و افزود: هنوز ۶۷۰ روستای استان محروم از فضای کتابخانه ای هستند.

فرماندار فاروج هم گفت: افزایش فضاهای فرهنگی دادن فرصت انتخاب های بهتر برای پر کردن ساعات آنان است.

مسعود صادق افزود: کتابخانه یکی از موثرترین فضاهای فرهنگی در صورت انجام درست کارکردهای آن است.

وی از شوراهای روستا هم خواست در جذب منابع اهدایی کتاب از سوی مردم همت کنند تا اهالی امکان استفاده بهتری از این فضا داشته باشند.

کتابخانه روستای خرق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با ۲ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است که این میزان اعتبار هم برای ساخت و هم برای تجهیز هزینه شده است.

مرکز شهرستان ۶۰ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روابط فرهنگی خراسان شمالی با ترکمنستان گسترش می یابد