منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت بزرگی برای توسعه کرمانشاه است


منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت بزرگی برای توسعه کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه بااشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و برطرف شدن ایرادات شورای نگهبان گفت: رسمی‌شدن این منطقه تا یک ماه دیگر ابلاغ می‌شود و این می‌تواند ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه استان ایجاد کند.

هوشنگ بازوند روز شنبه در چهاردهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: هفته آینده جلسه ای با حضور مسئولان مناطق آزاد کشور، گمرکات و پایانه های کشور برای برطرف شدن مشکلات پیش روی این منطقه برگزار خواهد شد.

بازوند در ادامه از روند کند طرح ساماندهی مرز رسمی پرویزخان انتقاد کرد و گفت: اصلاح طرح این پروژه باگذشت ۹ ماه هنوز آماده نشده در حالی که باید حداکثر ظرف ۲۰ روز انجام می شد مسئول و پاسخگوی این فرصت سوزی کیست و چه کسی باید جواب بدهد؟

او، از مسئولان گمرکی استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست هرچه زودتر رسیدگی این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

بازوند در ادامه پروژه مرز پرویزخان را تنها پروژه ای در کشور دانست که در دستور کار سازمان گمرکات قرار دارد و این از اهمیت خاص آن برای کشور است.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه عراقی ها با بازگشایی مرز سومار به شرط احداث سکوی بارگیری موافقت کرده اند؛ اظهارداشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بازگشایی این مرز مهم برای استان باشیم، چون عمده صادرات ما از این مرز به عراق انجام می شود در نتیجه باید خواسته های آنها را

بپذیریم، همچنین برای تامین آب شرب شهر سومار و مرز سومار ۱۳ میلیارد تومان اعتبار (هفت میلیارد استانداری و ۶ میلیارد تومان شرکت آب و فاضلاب استان) اختصاص یافت.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا پایان سال جاری از اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی به مردم گزارش دهند و تا مشخص شود آیا تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی در این ۲ سال دستاوردی برای استان داشته یا نه.

بهبود فضای کسب و کار از تاکیدات مقام معظم رهبری است

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار در کشور از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید و رویکرد اقتصاد مقاومتی است، گفت: صدور مجوز برای راه اندازی یک بنگاه در استان متاسفانه چند ماه طول می کشد که این با سیاست های رونق تولید و

اقتصاد مقاومتی که همیشه از آن حرف می زنیم مغایریت دارد، باید این وضعیت دگرگون شود، هرچند نسبت به سال های گذشته در استان تاحدودی این وضعیت بهبود یافته ولی جای کار بسیار دارد.

بازوند در ادامه قوانین و مقررات دست و پاگیر در ساختار اداری را یکی از مهم ترین دلایل بهبود نیافتن فضای کسب و کار اعلام کرد و از مدیران دستگاه ها خواست واحدهای زیرمجموعه و کارشناسان خود را در راستای بهبود فضای کسب و کار با توجه به موقعیت کشور توجیه کنند.

وی همچنین گفت: بخش دولتی، بخش خصوصی و سیستم بانکی باید همراه هم باشند نه اینکه برای یکدیگر در صدور مجور و تخصیص منابع مزاحمت ایجاد کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به موضوع در دستور کار قانون ۲۵۱ و ۲۵۱ مکرر مالیات مستقیم بیان داشت: بسیاری از پرونده های حل اختلاف مالیاتی در استان ها در کمتر ۲ و سه ماه قابل حل است ولی نمی دانیم بنابر چه توجیهی باید ۲ سه سال در نوبت باشند تا در مرکز رسیدگی شوند، چرا

حل این مشکلات را به هیات های حل اختلاف استانی تفویض نمی شود.

بازوند در پایان خواستار تشکیل کنسرسیومی از بانک های عامل کشور و اختصاص هزار میلیارد تومان فایناس برای اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی شد و گفت اجرای این طرح با بودجه دولتی چندین سال طول می کشد تا به پایان برسد و از معاون اقتصادی استانداری خواست در هفته آینده در

جلسه ای با نمایندگان بانک های عامل کشور این موضوع را پیگیری کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...