تعبیر زیبای با ولایت تا شهادت


تعبیر زیبای با ولایت تا شهادت

کرمانشاه- شهید مهدی نوروزی نخستین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است که تصویر زیبایی از استقبال دیدنی وی از رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۰ در زمان سفر ایشان منتشر شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- رؤیا متکیائی: ۲۰ مهر سال ۱۳۹۰ در حافظه تاریخی مردم ولایتمدار کرمانشاه ماندگار شد، روزی که چشم دل کرمانشاهیان به دیدار محبوب دل مردم ایران اسلامی روشن شد و عهد و پیمان خود را با رهبر عظیم‌الشان و مقتدای بزرگ خویش محکم‌تر کرده و با صدایی رسا ولایتمداری خود را به گوش همگان رساندند.

اشتیاق و لحظه شماری مردم کرمانشاه برای دیدار با رهبر معظم انقلاب را دوربین‌ها به تصویر کشیدند، به ویژه جوانانی که در مسیر ورود رهبر قرار گرفته بودند تا ارادت قلبی خود را به امام خویش نشان دهند و در بین آنها جوان‌هایی حضور داشتند که در دیگر در بین ما نیستند و به آرزوی خویش که همان شهادت در راه خدا بود رسیدند شهدایی که مدافع حرم آل الله شدند و در مسیر ولایت پذیری جان خویش را فدا کردند.

حواشی جالب و شنیدنی از حضور مردم همیشه غیور کرمانشاه برای استقبال از ورود رهبر معظم انقلاب به این خطه رقم خورد که در این میان تصویر شهید مدافع حرم مهدی نوروزی در کنار اتومبیلی که حضرت آقا در آن حضور داشتند در خاطره‌ها ماندگار شد.

در سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به کرمانشاه بهانه‌ای شد که پای سخنان مادر بزرگوار این شهید والا مقام بنشینیم و گوشه‌ای از خاطرات آن روزها را از زبان ایشان بشنویم.

شهید مهدی نوروزی در ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۱ در کرمانشاه متولد شد و از همان کودکی عاشق نبرد با دشمن بود تا جایی که سال ۶۷ در زمان عملیات مرصاد به صورت مخفیانه و پشت وانت دایی اش به جبهه رفت.

تعبیر زیبای با ولایت تا شهادت

علاقه شهید به نظام و انقلاب و روحیه جهادی‌اش مهدی را در سال ۷۲ به پایگاه شهید تیموری کرمانشاه آورد و به عضویت بسیج درآمد تا جهاد در راه خدا را از همان نوجوانی آغاز کند، در سال ۷۹ بود که به خدمت سربازی اعزام شد و در دوران سربازی محموله ۸۰۰ کیلوگرمی مواد مخدر را کشف کرده و در همان درگیری جانباز می‌شود، پس از اتمام خدمت راننده سفیر ایران در عراق می‌شود و همان سال برای استخدام در نیروی انتظامی به ایران باز می‌گردد.

مدتی بعد به سیستان و بلوچستان رفت و یکی از سرکردگان عبدالمالک ریگی که اتوبوس پرسنل پاسداران را منفجر کرده بود با شجاعت دستگیر کرد.

جایزه ریگی برای سر شیر سامرا

حضور بدون نقاب شهید نوروزی در ۲۸ بهمن سال ۸۵ در مراسم اعدام نصرالله شنبه زهی عامل بمب گذاری اتوبوس سپاه در زاهدان و از عوامل تروریستی گروه ریگی همان اتفاقی بود که متعاقباً عبدالمالک ریگی برای سرش جایزه گذاشت.

۲۳ خرداد سال ۹۳ بود که با سفر زیارتی ۲ روزه به کربلا و سپس سفر ۲۱ روزه جهادی در سامرا مسیر تازه‌ای را برای مجاهدت یافت و در این سفر توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به فرماندهی عملیات ویژه سامرا منصوب شد و در ۱۲ آبان همان سال ۲۸ روز به سامرا برای جهاد با داعش اعزام شد.

شجاعت و دلیری‌های مثال‌زدنی مهدی دلیلی شد تا او را با نام «شیر سامرا» بشناسند و در عملیات‌هایی که در سامرا و نواحی آن انجام می‌شد هر جا نیروها زیر فشار قرار می‌گرفتند و به تنگنا می‌رسیدند از تیم عملیات ویژه می‌خواستند تا با نیروهایش به کمک آنها برود و غائله را ختم کند، مهدی خط‌شکن بود، همیشه در وسط میدان معرکه بود و سرانجام در تاریخ ۲۰ دی ماه سال ۹۳ و در دفاع از حرمین عسکریین در العوینات در ۴۰ کیلومتری سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید.‌

تعبیر زیبای با ولایت تا شهادت

پیکر این شهید مدافع حرم که نخستین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه بود که پس از طواف در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به ایران منتقل شد و در گلزار شهدای کرمانشاه آرام گرفت.

عشق به ولایت و سربازی در رکاب رهبری آرزوی مهدی نوروزی

فاطمه بهشتی مادر شهید والامقام مهدی نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ویژگی‌های شخصیتی شهید مهدی نوروزی می‌توان به ولایتمداری و عشق به رهبر اشاره کرد، پسرم با جان و دل پشتیبان رهبری و گوش به فرمان ولایت فقیه و عاشق حضرت آقا بود و سرباز ولایت بودن از اعتقاد و ایمان قلبی شهید مهدی نوروزی بود.

وی افزود: مهر ماه سال ۱۳۹۰ که قرار بود رهبر عزیزمان به کرمانشاه بیاید مهدی از یک هفته قبل بنا با شور و شوق خاصی برای آمدن ایشان لحظه شماری می‌کرد.

مادر شهید بیان کرد: مهدی از دل و جان حضرت آقا را دوست داشت و گاه تصویر رهبری را از صفحه تلویزیون می‌دید، اشک از چشمانش جاری می‌شد و با تمام وجود از دیدار رهبر خوشحال می‌شد حتی یکبار هم در دیدار با حضرت آقا به ایشان گفته بود که برای شهادت من دعا کنید و رهبری هم برای عاقبت بخیری‌اش دعا کرده بودند.

ثبت لحظه‌ای تاریخی و ماندگار از دیدار شهید نوروزی با رهبر معظم انقلاب

تعبیر زیبای با ولایت تا شهادت

وی ادامه داد: وقتی همه برای استقبال از حضرت آیت الله خامنه‌ای در مسیر عبور ایشان بودند مهدی نیز مانند مردم کرمانشاه با شور و اشتیاق خود را به ماشینی که ایشان در آن نشسته بود رسانده و دستان خود را به شیشه زده بود و شوق از چشم‌هایش هم کاملاً مشخص بود.

وی اضافه کرد: از همان دوران نوجوانی عشق به رهبری در رفتار و منش او دیده می‌شد و هرجایی که احساس می‌کرد که برای دفاع از نظام و انقلاب باید حضور داشته، با تمام توان خود حاضر می‌شد.

این مادر شهید بیان کرد: در سفر رهبری به کرمانشاه در هر جایی که ایشان حضور می‌یافتند مهدی از قبل به آنجا می‌رفت و پای کار بود و از هیچ خدمتی کوتاهی نمی‌کرد و کسانی را که می‌خواستند برای دیدار رهبر بروند راهنمایی می‌کرد و شرایط را برایشان مهیا می‌کرد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیت مهدی ارادت به خانواده‌های شهدا بود و زمانی که رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه به دیدار خانواده‌های شهدا رفتند، می‌گفت خوش به حال خانواده‌های شهدا که امام امت به ملاقتشان می‌رود و به من می‌گفت تو هم مادر شهید مهدی نورزی خواهی شد و ان شاءالله حضرت آقا به منزل ما هم می آیند خودش اولین نفری بود که به من گفت تو مادر شهید مهدی نوروزی هستی و تا به حال این سعادت نصیب بنده نشده است.

تعبیر زیبای با ولایت تا شهادت

مادر شهید نوروزی بیان کرد: رهرو راه شهدا بودن و جانفشانی در راه حفظ نظام و انقلاب و اسلام و اطاعت از رهبری را وظیفه خود می‌دانست و در ایمان و اعتقاد خود به سربازی در این مسیر تردیدی نداشت و آرزو داشت تمام جوانان کرمانشاهی در این مسیر باشند و اگر کسانی را می‌دید از این مسیر دور شده‌اند قلبا ناراحت می‌شد و غصه می‌خورد که چرا باید فتنه و توطئه دشمنان جوانان را از راه ولایت دور کند.

این نادر شهید تاکید کرد: شهید نوروزی برای بصیرت و آگاهی جوانان دعا می‌کرد و می‌گفت تمام مردم ایران همه یک خانواده هستیم و برای حفظ این انقلاب باید تلاش کنیم و زیر سایه رهبری این نظام باید حفظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا