راه‌اندازی کافه کارآفرینی جهاددانشگاهی گلستان


راه‌اندازی کافه کارآفرینی جهاددانشگاهی گلستان

کافه کارآفرینی جهاددانشگاهی گلستان در مراسمی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و رئیس جهاددانشگاهی گلستان افتتاح شد.

سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این مراسم گفت: با توجه به تغییراتی که در جهان از نظر تکنولوژی، مسائل مربوط به اجتماع، انسان و محیط زیست به وجود آمده، نشان دهنده این است که تغییرات خیلی سریع اتفاق می‌افتد و اثرات زندگی ما انسان‌ها بر روی آن‌ها، این تغییرات را تسریع می‌کند؛ به همین دلیل باید روش‌های جدیدی را به کار گرفت.

وی افزود: اگر فقط به این فکر کنیم که دولت متولی اشتغال است و باید شغل ایجاد کند و دانشجویان بعد از اتمام دانشگاه منتظر استخدام در سازمان‌ها و ادارات دولتی باشند، این تفکری اشتباه است. متأسفانه شرایطی پیش‌آمده که در هر خانه حداقل دو فرد تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد که به‌نوعی همه افراد جامعه از جمله مسئولین، خود این فرد و حتی اساتید دانشگاه را درگیر کرده است؛ بنابراین همه باید به دنبال نوآوری و تغییر باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: مباحثی که در بحث اشتغال وجود داشته، بحث اشتغال سنتی، دولتی و کارفرمایی بوده اما این تفکر در حال از بین رفتن است و مباحثی مانند کارآفرینی، جایگزین این‌گونه تفکرات می‌شود.

مازندرانی گفت: کافه کارآفرینی یکی از ایده‌های در جهت اشتغال‌زایی است و در کشورهایی که اجرا شده، نتیجه‌بخش بوده است.

وی تصریح کرد: در گلستان سعی شده الگوهایی در زمینه مسائل مربوط به اشتغال خانگی، اشتغال پایدار و روستایی پیگیری شود اما متأسفانه به دلیل عدم بررسی دقیق مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان، خیلی از طرح‌های این چنینی ناموفق باقی‌مانده است. این موضوع نشان می‌دهد، تنها الگوبرداری طرحی که خوب است، نمی‌تواند به ما کمک کند و باید ضعف‌ها و نقاط قوت آن الگو شناسایی شود و آن را متناسب بافرهنگ محیط، به‌روزرسانی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: کافه کارآفرینی جایی است برای آنکه افراد بتوانند ایده‌ها و تفکرات خود را مطرح کنند و مسئولین به ثبت ایده آن‌ها در جهت اجرای آن کمک کنند.

کافه کارآفرینی جهاددانشگاهی گلستان در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واقع در مسکن مهر زیتون گرگان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری تمامی امتحانات دانشگاه گلستان به‌صورت مجازی