توسعه فضای سبز، بستر گردشگری است


توسعه فضای سبز، بستر گردشگری است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری بستر گردشگری است و می‌تواند نقش موثری در جذب این حوزه در استان ایجاد کند.

محمودرضا عراقی روز یکشنبه در نشست اعضای کارگروه توسعه یک هزار هکتاری جنگلکاری در همدان افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی باید اولویت اول استان باشد.

وی با اشاره به اهمیت طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب و خاک، توسعه یک هزار هکتاری جنگل‌کاری در استان را یک طرح مثبت و ویژه ارزیابی کرد و گفت: همه دستگاه های اجرائی با همه توان و ظرفیت های موجود در اجرای این طرح مهم با منابع طبیعی همسو و همراه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اظهار داشت: کارکنان منابع طبیعی با عشق و علاقه برای اجرای این طرح شبانه روزی تلاش و فعالیت می کنند و همه دستگاه های اجرائی نیز در این راستا باید مشارکت کنند.

عراقی ادامه داد: باید حفظ منابع طبیعی در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مردم کاشت درخت و توسعه فضای سبز را یک امری جدی و مهم بدانند.

وی گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است و حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع باید اولویت همه مسئولان باشد زیرا این منابع ارزشمند هستند.

عراقی ادامه داد: ما در طبیعت زندگی می کنیم و تبادل فیزیولوژیک با طبیعت داریم و در زندگی و روحیه انسان نقش طبیعت زیبا و سرسبز بسیار اثر گذار است.

یک هزار هکتار جنگل کاری تا پایان سالجاری در همدان برنامه ریزی شده است که سهم هر شهرستان یکصد هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!