مروجان نماز در مدارس آستارا تجلیل شدند


مروجان نماز در مدارس آستارا تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - فعالان، مربیان و مروجان نماز در مدارس آستارا طی آئینی با حضور مسئولان این شهرستان و با هدف انس بیشتر دانش‌آموزان با معارف دینی و الهی، تجلیل شدند.

فرماندار آستارا روز دوشنبه در آئین تجلیل از فعالان نماز مدارس در کانون فرهنگی و هنری امام (ره) اداره آموزش و پرورش این شهرستان گفت: وقت شناسی و نظم در زندگی، نخستین درس انسان از نماز است و نماز، علاوه بر برکات روحی بر سلامتی انسان نیز تاثیرگذار است.

حسن رستم زاد افزود: مسئولان و مدیران باید فراتر از دستورالعمل های سازمانی به مقوله نماز اهمیت دهند و اقامه نماز جماعت در اداره ها، مدارس و دانشگاه ها ترویج یابد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه ها و همایش های مرتبط با مقوله نماز ضروری است و اداره آموزش و پرورش در نهادینه کردن و ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان، گام های بلندی برمی دارد.

امام جمعه آستارا هم بیان کرد: نماز، ستون دین است و برای ترویج فرهنگ آن، باید اجلاس نماز در سطح شهرستان آستارا برگزار و موانع و مشکلات اقامه جمعی و فردی آن بررسی و آسیب شناسی شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گفت: برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوع نماز باعث ترغیب نوجوانان و جوانان به انجام این فریضه واجب می شود و اختصاص مکان مناسب برای نمازخانه در اداره ها لازم است.

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این آئین از وجود ۱۰ نمازخانه مستقل، ۳۰ نمازخانه غیرمستقل، مشارکت ۱۷ امام جماعت در نمازهای مدارس و برگزاری بیش از ۳۰ محفل انس با قرآن برای دانش آموزان در سال جاری خبر داد.

اجرای سرود، شعرخوانی و پخش فیلم فعالیت های مربیان و مروجان نماز در مدارس از بخش های متنوع این برنامه بود و در پایان، از فعالان و مربیان نماز در مدارس آستارا تجلیل شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آمار ازدواج در گیلان 31 درصد افزایش یافت