اولویت اصلی کانون معین شهید کریمی افشار عنبرآباد، پویایی کانون های زیر مجموعه آن است


اولویت اصلی کانون معین شهید کریمی افشار عنبرآباد، پویایی کانون های زیر مجموعه آن است

محمد مهدوی، گفت: یکی از برنامه های اصلی کانون معین شهید کریمی افشار، شناسایی کانون های فرهنگی هنری غیرفعال است تا با تعامل و اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی به پویایی آنها کمک کند.

«محمد مهدوی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به منظور پویایی کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیز ایجاد هماهنگی و تعامل بین آنها، کانون معین شهید کریمی افشار عنبرآباد راه اندازی شده است و این کانون متشکل از ۱۳ کانون فرهنگی هنری است که در حال انجام فعالیت های مسجد محور هستند.

مدیر کانون معین شهید کریمی افشار، بیان داشت: یکی از برنامه های اصلی کانون معین شهید کریمی افشار، شناسایی کانون های فرهنگی هنری غیرفعال است تا با اجرای یکسری برنامه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی به پویایی آنها کمک کند که خوشبختانه با اجرای این برنامه ها، ۳ کانون غیرفعال زیر مجموعه این کانون هم اکنون فعال هستند.

وی، اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون معین، اجرای طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین سنین بزرگسال و نیز ویژه کودکان است که در طرح ویژه کودکان سعی کردیم با استفاده از ظرفیت طلاب کانون فرهنگی هنری نورالرضا، این بیانیه را به روش کودکانه همراه با بازی، شعر و قصه به کودکان یاد دهیم.

مهدوی، عنوان داشت: در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین نسل نوجوان، جوان و بزرگسال، قصد داریم مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب را در آستانه سال نو برگزار کنیم تا با ایجاد انگیزه بین این نسل ها، به هدف تبیین این بیانیه دست یابیم.

مدیر کانون معین شهید کریمی افشار، به نحوه برگزاری این مسابقه اشاره کرد و ادامه داد: سر فصل های مهم این بیانیه را تهیه می کنیم و در اختیار مدیران کانون های فرهنگی هنری زیر مجموعه کانون معین شهید کریمی افشار قرار می دهیم تا با توزیع آنها در بین نمازگزاران مساجد، مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب را برگزار کنیم.

وی، ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما در راستای حمایت از ایتام نیازمند با همکاری چند خَیر و اعضای کانون نورالرضا قریب ۴۰ دست لباس زمستانی تهیه و در بین کودکان نیازمند توزیع کردیم.

مهدوی، بیان داشت: در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، با اجرای مسابقه کتاب بخوان جایزه بگیر، در حال فعالیت هستیم.

مدیر کانون معین شهید کریمی افشار، به نحوه اجرای این طرح، اشاره کرد و افزود: در این طرح تعداد کتاب و صفحات آن، ملاک است و آن دسته از اعضای کانون ها که بیشترین کتاب را مطالعه کرده باشند بین آنها قرعه کشی می شود و جوایزی همچون کمک هزینه سفر کربلای معلی به آنها اهدا می شود.

مهدوی، اضافه کرد: کانون معین شهید کریمی افشار، تاکنون ۵ نفر از زائر اولی ها را به سفر کربلای معلی اعزام کرده است.

مدیر کانون معین شهید کریمی افشار، اظهار داشت: کانون نورالرضا یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال زیر مجموعه کانون معین شهید کریمی افشار است که کتاب خانه آن قریب ۳ هزار جلد کتاب دارد که با تعامل با سایر کانون های زیر مجموعه این کانون معین، کتاب ها به شکل طرح در گردش امانت داده می شوند.

وی، اضافه کرد: یکی از برنامه های در حال اجرای کانون فرهنگی هنری نوالرضا، اجرای طرح صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) است که در این طرح هر یک از اعضای کانون روزانه ۵ صلوات می فرستد و در ایام ولادت و یا شهادت معصومین علیهم السلام نیز هر نفر ۲۵ صلوات قرائت می کند و علاوه بر آن در این ایام جلسه ختم کل قرآن کریم به شکل جزء خوانی نیز برگزار می شود.

مهدوی، ادامه داد: در حوزه فعالیت های قرآنی، هم اکنون کلاس های آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه گروه سنی کودکان دایر است.

مدیر کانون معین شهید کریمی افشار، بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری کمک به بهبود معیشت خانوارهای ساکن در محله است، در همین راستا با بازاریابی درصدد فروش محصولات طبیعی باغی و دامی آنهاست.

وی، اضافه کرد: در این طرح، محصولاتی همچون روغن های حیوانی، گردو و عسل کوهی که اعضای کانون ها به سختی از دل کوه تهیه کرده اند را با بازاریابی به فروش می رسانیم تا کمکی به بهبود معیشت خانواده های آنها شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟