فاز دوم توسعه عمرانی امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در تهران آغاز شد


فاز دوم توسعه عمرانی امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- همزمان با هفته بسیج فاز دوم توسعه عمرانی و فرهنگی آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و اعضای هیات امنای این امامزادگان در منطقه پونک آغاز شد.

رئیس هیات امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در مراسم آغاز فاز دوم توسعه عمرانی این امامزادگان گفت: در ۱۰ سال گذشته موفق شدیم ۸هزار متر مربع به توسعه فضاهای عمرانی و فرهنگی این امامزادگان اضافه کنیم و تلاش داریم تا در سه تا ۵ سال آینده یکهزار و ۶۰۰متر مربع دیگر به این فضا بیفزاییم.

سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی با بیان اینکه با افزایش این سطح اشغال شده ۱۳برابر به فضاهای فرهنگی و عمرانی این امامزادگان اضافه می‌شود گفت: ریاست سازمان اوقاف استان تهران ۱۰۰ میلیارد ریال وام برای احداث این فضاها به ما کمک کرده، اما این میزان کافی نیست و از خیرین و مردم می خواهیم در این امر به ما کمک کنند.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه وجود ۸هزار امامزاده در کل کشور برای ملت ایران یک نعمت، برکت و فرصت است خاطر نشان کرد: استان تهران دارای ۳۰۰ امامزاده و همچنین شهر تهران دارای ۹۰ امامزاده است که هر کدام از این اماکن مقدس برای مردم یک برکت و نعمت است چرا که با حضور در این اماکن مقدس با خداوند متعال ارتباط می گیریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم این اماکن مقدس در شمال غرب تهران را به قطب فرهنگی منطقه تبدیل کنیم تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر توسعه فضاهای عمرانی و فرهنگی امامزادگان تاکید دارد و تلاش می کنیم با استفاده از سبک معماری ایرانی و اسلامی این اماکن مقدس را الگو گرفته از صحنه سرای اقا امام رضا، شبستان های این امامزادگان را توسعه دهیم تا مردم بتوانند در این اماکن به راز و نیاز بپردازند.

توسعه فضاهای فرهنگی و معنوی یک ضرورت است

همچنین رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه جهان در حال تغییر است تاکید کرد: در این شرایط توسعه مراکز فرهنگی و مذهبی در دنیای امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

اسکندر مومنی ادامه داد: در دنیای کنونی بسیاری مفاهیم تغییر کرده، نقش دولت ها در حال کم رنگ شدن است و نقش گروهها و دستگاههای غیر دولتی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی رو به افزایش است و همچنین نقش خانواده نیز در همه دنیا در حال تغییر است و باید در این شرایط در توسعه اماکن فرهنگی و مذهبی اقدامات جدی انجام دهیم.

۳۰۰ میلیون نفر در جهان به اعتیاد مبتلا هستند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ۳۰۰میلیون نفر در نیا به صورت مستمر و غیر مستمر به اعتیاد مبتلا هستند و در کشور ما نیز حدود ۴میلیون نفر در دام اعتیاد گرفتار هستند.

وی ادامه داد: ۵۰درصد از طلاق ها با مواد مخدر ارتباط دارد و همچنین ۷۰درصد از زندگی مردم را به صورت مستمر و غیر مستمر اعتیاد احاطه کرده است و در این شرایط باید با ایجاد اماکن فرهنگی و مذهبی جوانان را به این اماکن سوق داد.

توسعه اماکن فرهنگی و مذهبی با کمک خیرین انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: خیرین و مردم نقش کلیدی در توسعه اماکن فرهنگی و مذهبی کشور دارند و اعتبارات دولتی با توجه به محدودیت آن نمی‌تواند کارساز باشد.

محسن هاشمی رفسنجانی افزود: توصیه مقام معظم رهبری و علما نیز این گونه است که از هزینه های زیاد و غیر ضروری جلوگیری شود و در حد معقول و با رعایت اصل ساده زیستی و ساده نگاری این اماکن توسعه یابد.

به گفته وی شهرداری تهران نیز آمادگی دارد با برگزاری جلسه هم اندیشی با اعضای هیات امنا حمایت مادی و معنوی خود را از توسعه فضاهای عمرانی و فرهنگی امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا پس از پایان مراسم نیز عملیات کلنگ زنی فاز دوم توسعه عمرانی و فرهنگی این امامزادگان انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا