عمل جراحی لابیاپلاستی، میل زناشویی را کم میکند؟


عمل جراحی لابیاپلاستی، میل زناشویی را کم میکند؟

این روزها عمل لابیاپلاستی بین خانم ها بسیار رواج پیدا کرده است و هرخانمی با هر سنی تمایل به انجام عمل لابیاپلاستی را دارد.

این روزها عمل لابیا پلاستی بین خانم ها بسیار رواج پیدا کرده است و هرخانمی با هر سنی تمایل به انجام عمل لابیا پلاستی را دارد.لابیا قسمتی از دستگاه تناسلی زنان می باشد .لابیا در برخی خانم ها بسیار بزرگ است و به گفته ی خودشان ظاهر زیبایی ندارد به همین دلیل تمایل به جراحی زیبایی لابیا را دارند.اما سوال بسیار رایجی که در مورد عمل لابیا پلاستی پرسیده می شود این است که آیا عمل لاییا پلاستی میل جنسی را کاهش می دهد ؟ ایا عمل جراحی لابیا پلاستی می تواند بر کیفیت رابطه جنسی اثر بگذارد؟ آیا عمل لابیا پلاستی می تواند کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهد؟ و از این دست سوالات که در روابط زناشویی بسیار تاثیرگذار است.در این مقاله به طور مفصل در مورد عمل لابیا پلاستی و تاثیر آن بر روابط زناشویی صحبت خواهیم کرد.

لابیا و انواع آن را بشناسید
لابیا قسمتی از دستگاه تناسلی خانم ها می باشد که قسمت اصلی دهانه واژن خانم ها می باشد که قابل مشاهده است.لابیا خود به طور کلی دو مدل است یکی لابیای ماژور که بزرگتر است و دیگری لابیای مینور که کوچکتر است که که لایه تا شده پوست بین لابیا ماژور است.
وظیفه ی لابیا:وظیفه ی لابیا محافظت از کلیتوریس و دهانه واژن و مجرای پیشاب است.

اندازه طبیعی لابیای مینور
به طور علمی و رسمی اندازه مشخصی برای لابیای مینور مشخص نشده است و اندازه ی لابیای مینور بین انسان های مختلف با توجه به سن ، ژنتیک و مسائل هورمونی متفاوت است و نمی توان اندازه ی مشخص و معینی برای آن تعیین کرد .اما پزشکان عقیده دارند در صورتی که اندازه لابیای مینور به گونه ای باشد که موجب عفونت های واژینالی و موجب آزار و اذیت فرد حین فعالیت های ورزشی شود بهتر است عمل لابیا پلاستی صورت گیرد .
برای زیبایی لابیا پلاستی هم تعریف و اندازه ی خاصی وجود ندارد اما بسیاری از خانم هایی که برای عمل لابیا پلاستی مراجعه می کنند برای زیبا سازی لابیا ترجیح می دهند لابیای کوچکتری داشته باشند و با کوتاه کردن لابیای خود ظاهر زیباتری به آن بدهند .

4 علت بزرگ شدن لابیا مینور
به طور دقیق و مشخص نمی توان گفت که علت بزرگ شدن لابیای مینور چیست اما برخی بررسی ها نشان داده است که لابیای مینور با توجه به چه عواملی بزرگتر می شوند:
بالا رفتن سن
با بالا رفتن سن لابیاها افتاده تر می شوند و در نتیجه ظاهر نازیبایی به خود می گیرند و این یکی از علت های اصلی عمل لابیا پلاستی در سن 40 سالگی می باشد.بهتر است بدانید که کوچک کردن لابیاها فقط با هدف زیبایی صورت نمی گیرد و بزرگ بودن لابیا برای بسیاری از خانم ها آزار دهنده است.در دوران یائسگی به علت کاهش تولید هورمون های زنانه لابیای مینور کوچکتر می شود.
تغییرات هورمونی
تغیبرات هورمونی دربدن تاثیرات واضحی در اندازه لابیاها می گذارد .به عنوان مثال در خانم های باردار سایز لابیاها به دلیل افزایش هورمون های زنانه بزرگتر از حالت عادی می باشد.
عوامل ژنتیکی
همانطور که ژنتیک روی قد و سایز استخوان های فک و صورت و بسیاری از عوامل دیگر تاثیر می گذارد روی اندازه ی لابیاها هم می تواند اثر بگذارد .به عنوان مثال در برخی ژنتیک ها لابیاها کوچک تر و در برخی بزرگتر هستند.
زایمان طبیعی
زایمان طبیعی متعدد می تواند روی سایز لابیاها تاثیر بگذارد و سایز لابیاها را بزرگتر کند.با یک یا دو زایمان طبیعی اندازه لابیاها تغییر نمی کند و باید بالای 4 زایمان طبیعی داشته باشید تا سایز لابیا تغییر کند.
با توجه توضیحات فوق پیداست نمی توان دقیقا گفت علت بزرگ شدن لبه های واژن چیست. برای برخی از خانمها بعد از بلوغ، علاوه بر بزرگ شدن لابیاهای مینور، با تیرگی و افتادگی آنها هم روبرو می شویم که موجب می شود خیلی از خانمها به عملهای زیبایی واژن مثل لابیاپلاستی علاثمند شوند. در ادامه به طور مختصر به عمل زیبایی لابیا می پردازیم.

عمل لابیا پلاستی چگونه انجام می شود؟
روش های متفاوتی برای انجام عمل لابیاپلاستی وجود دارد اما دو روش زیر روش هایی هستند که میان پزشکان رواج دارد :
روش trim
در این روش لبه های لابیای ماژور برداشته می شود و در نهایت لبه ها بخیه می شوند .در این روش خون رسانی به لابیاها بهتر می شود و نواحی تیره ی لابیاها حذف می شوند و موجب کوچک شدن لابیاها و همچنین روش شدن لابیا می شود.
در روش trim امکان قرینه کردن لابیاها وجود دارد و پزشک جراح می تواند با برش هایی لابیای دو طرف را قرینه کند.
این نکته را در نظر داشته باشید که این روش در تنگ کردن واژن موثر نمی باشد.
روش wedge
در روش Wedge، برش های V شکلی جهت کاهش اندازه لابیا ایجاد می شود. کناره های لابیا سالم باقی می ماند که مزیت آن حفظ بافت طبیعی لابیا و باقی ماندن کمترین اثر از جراحی می باشد.همچنین در این روش کمترین میزان اسکار بر جای می ماند.با برش های داخلی در ناحیه واژن، به تنگ شدن واژن نیز کمک خواهد شد.
در این روش نواحی تیره اطاف لابیا از بین نمی رود .
در روش wedge دوره ی نقاهت بین 7 تا 10 روز می باشد و از آن جایی که در این روش، تنگ شدن دهانه واژن نیز انجام می شود و احتمال آسیب به مجرای پیشابراه وجود دارد، مستلزم دقت و مهارت بالای جراح می باشد.

چرا لابیا پلاستی انجام می شود؟
عمل لابیا پلاستی عملی است که با هدف زیبایی لابیا صورت می گیرد.در این عمل پزشک با کوتاه کردن لابیاهای مینور سعی در زیباتر کردن لابیا و به طور کلی آلت تناسلی زنان دارد.از مهم ترین فواید و اهداف عمل زیبای لابیا پلاستی می توان موارد زیر را نام برد:
1.افزایش اعتماد به نفس در رابطه ی جنسی به علت زیباتر شدن ناحیه تناسلی
2.افزایش لذت در رابطه ی جنسی
3.زیباتر شدن ناحیه تناسلی
4.با کوچک شدن لابیاها از سایش لابیاها و درد لابیاها جلوگیری می شود.
5.با همل لابیا پلاستی بافت واژن جوان تر می شود.
6.با تزریق پروتز لابیاهای ماژور بزرگ تر می شوند و ظاهری بهتر به ناحیه تناسلی می دهد.
7.رفع ناراحتی هنگام پوشیدن لباس های تنگ و چسبان
8.رفع عدم تقارن لابیاها
9.با برداشتن پوست اضافه کلاهک کلیتوریس ، تحریک کلیتوریس افزایش می یاید.

آیا لابیاپلاستی باعث کاهش میل جنسی می شود؟
سوالی که خیلی از خانم ها می پرسند و باعث نگرانیشان می شود این است که با عمل لابیاپلاستی ممکن است میل جنسی کاهش پیدا کند؟بهتر است بدانید که کوچک کردن لابیاها هیچ گونه تاثیری بر میل جنسی ندارد زیرا عصب های جنسی در لابیاها وجود ندارند در نتیجه با جراحی این قسمت هیج تاثیری روی میل جنسی نمی گذارد.عصب های جنسی در دو نقطه از ناحیه تناسلی قرار دارند .یکی در نقطه G که در درون واژن قرار دارد و موجب تحریک جنسی درون واژن می شود و دیگری در قسمت کیتوریس قرار دارد که موجب اورگاسم بیرونی می شود.
علاوه بر این با زیبا شدن ناحیه تناسلی اعتماد به نفس فرد در رابطه ی جنسی اش افزایش می یابد و در نتیجه می توان انتظار داشت کیفیت رابطه ی جنسی افزایش یابد.بالا رفتن کیفیت رابطه ی جنسی یکی از علت های اصلی مراجعه خانم ها برای انجام عمل لابیا پلاستی می باشد.

آیا عمل لابیا پلاستی بالابردن کیفیت رابطه ی جنسی را تضمین می کند؟
خیر به هیچ عنوان چنین تضمینی داده نمی شود زیرا روابط جنسی ، ارگاسم و لذت از رابطه ی جنسی بسیار پیچیده است و به مسائل شخصی ، روابط زوجین و مسایل میان فردی و روانی فرد و زوجین بستگی دارد و نمی تواند فقط به یک عامل مانند زیبایی واژن بستگی داشته باشد.در بسیاری از گزارش های داده شده از طرف خانم هایی که عمل زیباسازی واژن را انجام داده اند عدم تاثیر گذاری زیبایی ناحیه تناسلی بر روابط جنسی شان گزارش شده است به همین دلیل نمی توان این عمل را راهی برای افزایش کیفیت رابطه جنسی معرفی کرد و فقط با افزایش اعتماد به نفس خانم در برخی مواقع کیفیت رابطه افزایش یافته است.

در چه صورت میل جنسی با عمل لابیا پلاستی بالا می رود؟
در ناحیه تناسلی خانم ها قسمتی به نام کلیتوریس وجود دارد که حس جنسی و میل جنسی خانم ها در این نقطه وجود دارد و با تحریک این نقطه فرد به ارگاسم می رسد اما دربرخی خانم ها این نقطه به دلیل داشتن پوست نازکی که روی آن قرار دارد فعال نیست . جراح زیبایی لابیا در صورتی که به کار خود و به آناتومی آلت تناسلی خانم ها اشراف کامل داشته باشد می تواند با برداشتن این پوست نازک در حین عمل لابیا پلاستی به افزایش میل جنسی فرد کمک کند.با براشتن این پوست نازک که در برخی خانم ها وجود دارد می تواند میل جنسی را افزایش و در نتیجه کیفیت رابطه جنسی را افزایش داد.

چه زمان می توان رابطه جنسی را شروع کرد؟
توصیه میشود تا بهبود کامل جای زخم و جراحت رابطه ی جنسی را از سرنگیرید اما توانایی افراد در مقابل بهبود زخم ها با یکدیگر متفاوت است برخی خانم ها 3 تا 4 هفته بعد از عمل جراحی رابطه را از سر می گیرند و هیچگونه مشکلی برایشان ایجاد نمی شود اما برخی دیگر 6 تا 8 هفته صبر می کنند و سپس فعالیت جنسی خود را از سر می گیرند .توجه داشته باشید برای برقراری رابطه جنسی حتما با پزشک خود مشورت کنید .
توجه اشته باشید بعد از عمل لابیاپلاستی با توجه به تغییراتی که در ناحیه تناسلی ایجاد شده است ممکن است تا مدتی حس ناخوشایندی داشته باشید تا به ظاهر جدید و حس جدید عادت کنید .برخی عمل ها به دلیل پروتزی که در لابیای ماژور انجام شده ممن است حسی متفاوت و جدید داشته باشید. برای عادت به شرایط جدید به خود فرصت دهید.

عوارض لابیاپلاستی چیست؟
لابیاپلاستی هم مانند همه ی جراحی ها عوارضی دارد اما این عوارض کوتاه مدت هستند و بعد از مدتی از بین می روند .از جمله ی این عوارض کوتاه مدت می توان موارد زیر را نام برد:
1.تورم در ناحیه ی جراحی شده
2.عفونت در ناحیه جراحی شده در صورت رعایت نکردن بهداشت
3.درد در ناحیه ی جراحی
این عوارض بعد از مدتی از بین می روند و باید برای بهبودی کامل مانند هر عمل جراحی دیگری صبور باشید و تا می توانید بهداشت را برای جلوگیری از عفونت های احتمالی رعایت کنید.
توجه داشته باشید که با کوچک کردن لابیاها هیچ تاثیری در کاهش میل جنسی ایجاد نمی شود.

بعد از عمل لابیا پلاستی چگونه از خود مراقبت کنیم؟
عمل لابیا پلاستی مانند هر عمل دیگری به نگهداری و رعایت اصول بهداشتی نیاز دارد واز جمله کارهایی که باید بعد از عمل لابیا پلاستی انجام دهید می توان موارد زیر را نام برد:
1.چند ساعت تا یک روز بعد از عمل از کمپرس آب سرد برای از بین بردن کبودی ها استفاده کنید.
2.تا زمانی که بهبودی کامل رخ نداده است لباس های تنگ و پلاستیکی نپوشید.
3.تا سه روز بعد از عمل احساس درد و ناراحتی می کنید مصرف مسکن های مانند ژلوفن و بروفن می توانید درد را کنترل کنید.
4.از رفتن به استخر و یا قرار گرفتن در معرض آب به مدت طولانی خودداری کنید.
5.بعد از 24 ساعت از عمل میتوانید دوش بگیرید اما مواظب باشید آب را مستقیم به ناحیه تناسلی نریزید و از مالش آن خودداری کنید.
6.تا زمان بهبودی کامل از انجام فعالیت های ورزشی بخصوص ورزش هایی که موجب فشار به ناحیه تناسلی می شود خودداری کنید.ورزش هایی مانند دوچرخه سواری می تواند فشار زیادی به ناحیه تناسلی وارد کند.
7.از خوردن غذاهای شور و پرنمک که تورم را تشدید می کند خودداری کنید .
8.مواد غذایی فیبردار مصرف کنید تا تورم ناحیه تناسلی را بهبود دهد.
9.جای زخم را مدام تمیز کنید می توانید برای تمیز کردن جای زخم از بتادین استفاده کنید.

آیا لابیاپلاستی خطر دارد؟
به طور کلی لابیاپلاستی جزو عمل هایی است که خطرات بسیار بسیار کمی دارد و با رعایت نکات بهداشتی و رعایت بهداشت ناحیه ی بخیه خورده می تواند ریسک این عمل را به شدت کاهش داد.در ضمن جراحی زیر نظر پزشک مجرب و باتجربه در این خصوص می تواند ریسک خطرات آن را به شدت کاهش دهد.

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی
برای عمل لابیاپلاستی نمی توان یک سن خاص را مشخص کرد زیرا بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و رشد جسمی و بلوغ جنسی و روند پیرشدن در همه ی خانم هامتفاوت است اما عمل لابیا پلاستی برای خانم های بالای 20 سال و زیر 50 سال به راحتی انجام می شود.در سنین بالای 50 سال توانایی بدن برای ترمیم زخم و بخیه ها بسیار کم می شود و در سنین زیر 20 سال برخی خانم ها هنوز به بلوغ کامل جنسی نرسیده اند و با بلوغ جنسی لابیاها رشد می کنند و سن مناسبی برای جراحی زیبایی نمی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی