فراوری کیوی، درآمد باغداران را 15 درصد افزایش می‌دهد


فراوری کیوی، درآمد باغداران را 15 درصد افزایش می‌دهد

نوشهر - ایرنا - معاون امور باغی وزیر جهادکشاورزی بر ضرورت فراوری و رعایت استانداردها برای صادرات کیوی تاکید کرد و گفت که در صورت رعایت این اصول درآمد باغداران هم 15 درصد افزایش خواهد یافت.

محمدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره کیوی مازندران که در نشتارود شهرستان تنکابن برگزار شد، افزود: برای ارزآوری بیشتر در بخش صادرات، باید کیوی های زیر و درشت تولیدات باغداران پس از فراوری صادر شود.

وی بهترین اندازه کیوی صادراتی را ۷۰ گرم اعلام کرد و گفت: پس از فرآوری و صادرات کیوی با اندازه های ریز و درشت نه تنها درآمد باغداران بیشتر خواهد شد، بلکه همه کشاورزان و باغداران به تولید بیشتر این محصول صادراتی تشویق می شوند.

طهماسبی همچنین بر ضرورت بسته بندی مناسب محصولات کیوی برای عرضه در بازار بویژه بازارهای جهانی تاکید کرد و هشدار داد: نباید در این زمینه ها کوتاهی صورت گیرد.

نخستین جشنواره تخصصی کیوی مازندران امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی در نشتاورد شهرستان تنکابن برگزار شد.

مازندران به لحاظ برخورداری از شرایط مناسب اقلیمی نظیر خاک با کیفیت و نور کافی خورشید ، بیشترین میزان تولید کیوی کشور را در اختیار دارد و از حدود هشت هزار هکتار باغ کیوی کشور، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن متعلق با مازندران است.

بر اساس آمارهای رسمی سال گذشته باغداران مازندران ۱۸۰ هزار تن کیوی برداشت کردند و از این مقدار حدود ۹۰ هزار تن به ارزش ۹۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها