سیاست جدید کمیته امداد رفع تبعیض‌ها و نگاه‌های تک بعدی است


سیاست جدید کمیته امداد رفع تبعیض‌ها و نگاه‌های تک بعدی است

یاسوج – ایرنا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور تاکید کرد: رویکردی در برخی مناطق و کمیته‌های امداد استان‌ها از سالیان گذشته حاکم شده که مستحقان دریافت خدمت اعم از پرداخت تسهیلات و یا کمک‌های موردی را تنها افراد مسن و کهنسال می‌دانند که این رویکرد و سیاست جدید کمیته امداد رفع این گونه تبعیض‌ها و نگاه‌های تک بعدی است.

حسین خدرویسی روز پنجشنبه در جمع مدیران کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده چنانچه فرد یا زن و مرد جوانی برای رفع مشکلی به کمیته های امداد کشور مراجعه می کند به طور عمده با جواب منفی مواجه می شوند.

وی خطاب به مدیران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان های کشور بر ضرورت تغییر رویکرد در ارائه بسته های خدمتی تاکید کرد و گفت: جوان ها هم باید در جریان و فرایند خدمات و کمک های این نهاد قرار گیرند و چه بسیار جوانانی که با همین کمک های اندک اما پاک و صادقانه کمیته امداد مشکلاتشان رفع شود.

خدروریسی تصریح کرد: البته نگاه ها در این راستا باید با ظرافت و دقت انجام شود و به گونه ای نباشد که توجه به افراد مسن نافی کمک به جوان تر ها شود و یا راه خدمت به آنها بسته بماند.

وی البته به چالشی دیگر فرا روی مراجعه کنندگان بویژه متقاضیان تسهیلات و کمک های موردی در کمیته امداد نیز اشاره کرد و افزود: برخی سخت گیری های بی مورد و بروکراسی های اداری حلاوت خدمت بی منت از این نهاد مقدس را دچار خدشه کرده که رفع این معضل به شدت در دستور کار مسئولان کمیته امداد کشور قرار گرفته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور تاکید کرد: راه های خدمت به مردم و مستضعفان نباید مسدود شود و افراد نیازمند و فقیر حتی با درصد کمتر نیز باید در جریان بسته های خدمتی این نهاد قرار گیرد.

پیش بینی ۶۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی

معاون حمایت وسلامت کمیته امداد کشور همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پیش بینی و تامین اعتبار افزون بر ۶۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

با تامین این میزان تسهیلات افزون بر ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی بدون اشاره به آمار گفت: سال ۱۳۹۷ افزون بر ۳۰ درصد میزان اشتغال کشور توسط کمیته امداد تحقق یافت.

خدرویسی تاکید کرد: در نیمه نخست امسال نیز افزون بر ۲۴ هزار مورد کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحویل شد و مقدمات لازم برای اهدای ۱۲ هزار مورد دیگر نیز فراهم شده است.

۱۰ هزار مسکن مددجویی در استان های سیل زده

خدرویسی همچنین تاکید کرد که هم اینک بیش از ۱۰ هزار مسکن مددجویی در استان ها و مناطق سیل زده کشور در دست ساخت است.

وی یادآور شد: کمیته امداد همچنین در استان زلزله زده کرمانشاه نیز در ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای این استان اقدام به ساخت و تحویل مسکن برای تمامی مددجویان کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد کشور خانه دار کردن تمامی خانوارهای زیرپوشش این نهاد حمایتی است، گفت: اقدامات هماهنگی ها و تفاهم نامه های چند جانبه بویژه با سازمان برنامه و بودجه و استانداری های سراسر کشور برای تحقق این مهم نیز به امضا رسیده است.

خدرویسی گفت: کمیته امداد در بیش از ۴۰ سرفصل از جمله مسکن، بهداشت ، ازدواج، آموزش و اشتغال مشغول ارائه خدمات به نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی است.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ تمامی خانوارهای فقیر و افراد مستحق پشت نوبت در سال گذشته زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفتند.

افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در قالب بیش از ۴۰ هزار خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) است.






شیمیل ها چه افرادی هستند؟