اختصاص نیمی از اعتبارات آبرسانی گلستان به شرق این استان


اختصاص نیمی از اعتبارات آبرسانی گلستان به شرق این استان

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سه سال گذشته بودجه استان در بخش آبرسانی حدود 200 میلیارد تومان بود که از این میزان نزدیک به 100 میلیارد تومان آن در چهار شهرستان شرق استان هزینه شد.

شهرام کوسه‌غراوی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان با اشاره به اینکه منطقه شرق گلستان دارای بیشترین تعداد روستاها در استان است، اظهار کرد: این منطقه با توجه به کمتر توسعه‌یافتگی و محرومیتی که دارد، نیاز به توجه ویژه‌تری داشت که در این راستا با دعوت از مسئولین ارشد کشوری و جذب اعتبارات، سعی شد مشکلات مرتفع شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در بخش آبرسانی، گفت: شاخص برخورداری آب در شهرستان مراوه‌تپه از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش‌یافته است.

نماینده مردم شرق استان در مجلس با اشاره به تلاش برای در نظر گرفتن ردیف خاص برای ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی در گالیکش، افزود: در حال حاضر این بیمارستان در حال ساخت است. بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مراوه‌تپه نیز با کمک بنیاد مستضعفان در حال ساخت است.

کوسه‌غراوی بیان کرد: تاکنون ۹ کیلومتر از راه روستایی قازانقایه به خراسان شمالی احداث‌شده است. در سفر رئیس‌جمهور به استان نیز دو و نیم میلیارد تومان اعتبار مضاعف برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته، سه روستای گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه، دوزین شهرستان مینودشت و صادق‌آباد شهرستان گالیکش تبدیل به شهر شدند.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس خاطرنشان کرد: تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب مینودشت، گازرسانی به غرب شهرستان مراوه‌تپه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان، اتصال ۵۰ روستا شرق استان به اینترنت پرسرعت، گازرسانی به بخش پیشکمر کلاله بعد از ۱۰ سال وقفه، ایجاد تقاطع غیر همسطح در دوراهی کلاله، خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم جوانه‌زده کشاورزان، ‌ ایجاد مراکز دیالیز، ایجاد سالن‌های ورزشی، آسفالت محور خالد نبی و چند نقطه دیگر و استقرار دستگاه سیتی اسکن در کلاله از دیگر مواردی است که با زحمات همه مسئولین به نتیجه رسید.

کوسه‌غراوی به تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون اشاره کرد و افزود: با ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، تحول عظیمی در حوزه اقتصادی و اشتغال استان و خصوصاً بخش‌هایی از نقاط مرزی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: پیگیری‌های زیادی برای قرار دادن نقاط منقطع ازجمله فرودگاه کلاله در محدوده منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون انجام شد اما این موضوع به علت دوری مسافت به نتیجه نرسید.

نماینده مردم شرق استان در مجلس درخصوص فعالیت کم فرودگاه کلاله، گفت: تلاش زیادی برای برقرار ماندن پرواز تهران در این فرودگاه انجام شد اما باوجود کاهش قیمت بلیط پرواز، استقبال خوبی از این پرواز توسط مردم شرق استان نشد. اگر مدیران وقت مرکز استان کمک بیشتری می‌کردند، در پایداری پروازهای این فرودگاه موفق‌تر بودیم. در حال حاضر برقراری پرواز زاهدان-کلاله پیگیری می‌شود.

کوسه‌غراوی به خسارات سیل ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: بخشی از خسارت‌های سیل ناشی از عدم مدیریت مناسب در استان بود. اگر تکمیل دو سد نرماب و چایلی که نیازمند ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بودند، انجام می‌گرفت، از حدود ۵ هزار میلیارد تومان خسارت جلوگیری می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در شرق استان هم خسارت‌ها کم نبوده اما این موضوع به‌درستی رسانه‌ای نشد. رانش زمین در مینودشت و گالیکش خسارت‌های زیادی به راه‌ها و منازل مسکونی مردم وارد کرده است.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس در خصوص جبران خسارت‌های سیل و رانش زمین، تصریح کرد: روند رسیدگی و بازسازی در شرق استان نه خیلی خوب و نه خیلی بد است؛ در واقع انتظارات ما را برآورده نکرده است.

وی به اهمیت توجه به کشاورزی اشاره کرد و گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم با بهترین کیفیت در گلستان تولید می‌شود. بخش بزرگی از کشاورزان تنها به این کار مشغول هستند و شغل دیگری ندارند؛ پرداخت به‌موقع وجه محصول و افزایش قیمت خرید تضمینی محصول از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است.

کوسه‌غراوی بیان کرد: مدیران در شرایط فعلی باید نگاه و برنامه‌ریزی‌شان متفاوت‌تر باشد و اعتبارات را حتی اگر کم هم باشد، در محل مورد نیاز به نحو احسن هزینه کنند.

نماینده مردم شرق استان در مجلس با تأکید بر اینکه مردم بی‌نظیری در استان و کشور داریم، اظهار کرد: برای این مردم هرچقدر خدمت کنیم، کم است. در کشور نیاز به یک تفاهم و تعامل داریم تا بتوانیم کار مردم را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط خاصی در کشور حکم فرماست، گفت: امروز بیش از هر زمان نیاز به وحدت و همدلی داریم. هرچقدر با مردم صادق‌تر باشیم، آن‌ها نیز صادقانه‌تر با ما برخورد می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه