رشد 14 درصدی جابجایی کالا در گلستان و چند خبر کوتاه


رشد 14 درصدی جابجایی کالا در گلستان و چند خبر کوتاه

گرگان - ایرنا - صدور 865 پروانه ساختمانی شهری در مناطق سیل‌زده آق‌قلا، تاکید فرماندار آزادشهر بر اتمام آب‌بندان‌های روستایی و رشد 14 درصدی جابجایی کالا در استان از جمله خبرهای کوتاه امروز یکشنبه گلستان است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به وقوع رانش در حدود ۵۰ متر از جاده حفاظتی در سد کبود وال علی‌آباد کتول گفت: بدنه اصلی سد دچار آسیب نشد.

**

فرماندار آق‌قلا از تشکیل یک هزار و ۱۵۰ پرونده متقاضیان صدور پروانه ساختمانی در مناطق سیل زده شهری آق قلا خبر داد و گفت: تاکنون ۸۶۵ پروانه ساختمانی برای شهروندان محلات سیل زده این شهری صادر شد.

**

فرمانداه سپاه نینوای گلستان در یادواره شهدای کردکوی گفت : مردم ایران در حوادث اخیر، فتنه پیچیده و خطرناکی را در مدتی کوتاه نابود کرده و مثل فتنه های قبلی باز هم با سربلندی از این آزمون بیرون آمدند.

**

رییس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن کالا با ۱۴۹ هزار و ۵۲۳ سرویس در درون استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد ۱۴ درصدی است.

محسن یازرلو اظهار داشت: بیشترین کالای حمل شده در این مدت سیمان با ۶۶۴ هزار تن بوده و کالاهای عمده دیگر شامل مرغ و خروس زنده، کاه، انواع آرد، آجر، گازوئیل و نفت گاز، کنجاله، گندم، ذغال سنگ و نئوپان است.

**

فرماندار آزادشهر در دیدار با مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: اتمام آب بندان روستاهای مرزبن، نوده حاجیلر و تیل آباد و شروع عملیات آب بندان روستاهای وامنان و کاشیدار می تواند باعث رونق تولید محصولات کشاورزی در آزادشهر و بخش چشمه ساران شود.

**

همزمان با برگزاری نشست فصلی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از فعالیت‌های شاخص فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی یک ‌ساله‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تقدیر شد.

**

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: سیل ابتدای سال باعث شد تا بسیاری از برنامه‌های برگزاری بازارچه های موقت در استان لغو شود که تلاش می کنیم در ۶ماهه دوم سال این کمبود را تا حد توان جبران کنیم.

**

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به اتمام و تحویل ۲ هزار و ۳۱۹ واحد مسکونی به سیل‌زدگان استان گفت: ۲۵ هزار و ۱۰۰ خانوار سیل‌زده گلستان تاکنون یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان