تجدید مناقصه‌ها شرکت آبفار خراسان شمالی را زیان‌ده کرده است


تجدید مناقصه‌ها شرکت آبفار خراسان شمالی را زیان‌ده کرده است

بجنورد- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: تجدید مناقصه پروژه‌های عمرانی، موجب تحمیل زیان و هزینه‌های زیاد به این شرکت شده یا به عبارت دیگر این مجموعه را زیان‌ده کرده است.

رمضانعلی حسن زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همچنین اختصاص اعتبار به صورت اسناد خزانه اسلامی سبب شده تا پیمانکاران رغبتی برای شرکت در مناقصه نداشته باشند.

وی اظهار داشت: اختصاص اعتبار به صورت اسناد خزانه با سررسید دو یا سه ساله، سبب شده تا هزینه اجرای کارها افزایش یابد و بخشی از این اعتبارات، صرف جبران ضرر و زیان پیمانکار می شود.

امسال اجرای ۱۰ طرح و ۱۳۰ پروژه در شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در حال پیگیری است که از این تعداد، ۷۳ پروژه ناتمام و مابقی، پروژه های جدید است.

حسن زاده تصریح کرد: هزینه اجرای کارهای عمرانی این شرکت، نسبت به ابتدای سال ۹۷، تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تغییر جنس اعتبار و افزایش قیمت ها، سبب شده تا پروژه های شرکت که به مناقصه می رود، شرکت کننده نداشته باشد.

حسن زاده افزود: تجدید مناقصه، سبب می شود ضرر و زیان زیادی به ما تحمیل شود زیرا پیمانکاران در مرحله دوم، قیمت را بالا می برند و هزینه برگزاری مناقصه، روزنامه و سامانه نیز تحمیل می شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نبود شرکت کننده در مناقصه برای اجرای پروژه ها سبب می شود تا قریب به اتفاق مناقصه ها تجدید شود.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشنواره بازی های بومی محلی روستای توت خراسان شمالی